Goedemorgen, laten we eens kijken of iemand me kan helpen of dat we dit allemaal kunnen oplossen.
Ik ben een weekendmonteur als hobby en mijn auto geeft de P0100-fout weer en staat in de noodloop of noodloop of hoe het ook heet, maar hij komt niet boven de 3000 tpm. De motor is een Z28NET (mocht iemand schema's hebben).
Ik zal je het verhaal vertellen en wat ik deed:
ik ging naar een garage om de computer op de auto aan te sluiten, omdat ik de auto op het dashboard met de sleutel had gestart en hij niet uitging, kreeg ik de P0100-code. Ze hebben hem gewist en ik kwam thuis, maar hij was nog steeds hetzelfde, hij kwam niet boven de 3000 tpm.
Ik heb de flowmeter schoongemaakt en de aansluitingen gecontroleerd, ik heb het ook met de voltmeter geprobeerd en die gaf me het signaal correct door. Ik heb de auto gestart en geprobeerd om boven de 3000 tpm te komen, maar dat lukte niet. Toen ik probeerde om boven de 3000 tpm te komen, kwam de auto met de sleutel naar buiten en als ik het toerental verlaagde, verdween het.
scan en het toont de hangende fout P0100.
Ik bestel een nieuwe flowmeter, installeer deze en het blijft hetzelfde.
Ik controleer en vervang de vacuümleidingen die zichtbaar zijn. Ik test opnieuw en hij komt nog steeds niet boven de 3000 tpm en de fout blijft hetzelfde.
Ik heb ook de inlaatgasklep schoongemaakt en niets.
Hoe dan ook, ik weet niet waar ik anders heen moet en aangezien ik geen schema's heb, weet ik niet of er meer vacuümleidingen zijn of waar ik anders heen moet om het op te lossen.
P.S. Sensaties: de auto start normaal, zonder schommelingen bij stationair draaien of misfires, 2000 tpm en gaat normaal omhoog tot 3000, waar de fout optreedt en niet hoger gaat, bij een poging om erboven te komen begint hij zwarte rook uit de uitlaat te blazen (onverbrande benzine) en de turbodruk stijgt niet, ik denk door de noodloop of noodloop.
Nou, ik hoop dat ik je niet gekker maak dan ik al ben op zoek naar de fout! ... bedankt !!!!!