Zoek MDM

Bulletin

Onvolledige OBD II-zuurstofsensormonitor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 2 maanden geleden #51435 door handmatig-mechanisch
Onvolledige OBD II-zuurstofsensormonitor Geplaatst door manual-mecanica
Goedemorgen, ik heb een Nissan Sentra 2-liter uit 2011 en nu hij de OBD-diagnose moet doorstaan, meldt hij dat de lambdasondemonitor onvolledig is. Als ik de laatste rit-diagnosemodus van de scanner gebruik, geeft hij aan dat de monitor is uitgeschakeld.
De computer geeft echter geen foutcodes weer en het MIL-lampje is nog niet één keer gaan branden. Ik heb al gecontroleerd of het controlelampje niet kapot is.
Bedankt voor uw hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 2 maanden geleden #51446 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Onvolledige OBD II-zuurstofsensormonitor
Hallo, je kunt ook de zuurstofsensor en de connector schoonmaken. Een andere optie is om de computer te resetten door de accu los te koppelen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 2 maanden geleden #51450 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Onvolledige OBD II-zuurstofsensormonitor
Die monitor is voor de sensor na de katalysator....die is klaar als de 700 graden zijn bereikt die een katalysator nodig heeft voor zijn normale werking....doe een proefrit...rijd een paar minuten op 80 km/u en laat dan het gaspedaal los zonder de remmen of koppeling aan te raken, tot de minimumsnelheid...doe dat een paar keer en hij zal de katalysator controleren...

of scan hem anders op basis van het merk van de auto, niet via OBD2, er zijn codes die de duizend lampjes niet inschakelen