Goedemorgen, ik heb het forum doorzocht, maar niets gevonden, dus ik open dit nieuwe topic.
Ik heb nu een jaar een Mitsubishi Space Star uit 2014-2015, waar ik erg tevreden over ben, maar zoals elke auto heeft hij wel wat minpuntjes, zoals de kwaliteit van het plaatwerk, dat wat matig is.
Iets anders wat ik niet prettig vind aan de auto, en iets wat tegenwoordig bij bijna alle auto's gebeurt, is dat je ze tegenwoordig in termijnen koopt, en ik heb de levering van het tijdschrift + reservewiel overgeslagen.
Ik heb een reservewiel van mijn oude Getz H uit 2003, waarvan de specificaties zijn (175/65 R14 82T), en dat van mijn huidige Space Star is een 175/55 R15.
Ik weet dat de Spaanse wet een marge van 3% toestaat, dus de dichtstbijzijnde die ik vond waren 275/35 R15, 215/45 R15 en 195/50 R15.
Mijn vraag is
: kan ik mijn Getz-band gebruiken als mijn Space Star lek raakt, zelfs als ze andere spaken hebben, of is het beter om te zoeken naar een van de drie modellen die ik noemde?
Of kan ik gewoon een 175/55-band voor de 14-inch velg zoeken?
Ik vraag dit omdat de standaardband van € 115 nogal vreemde specificaties heeft. T115/70D14 88M.
Met vriendelijke groet.