Oh vriend! Precies zoals mijn vriend je al zei, het zou een goed idee kunnen zijn. Kijk, ik had een kapotte oliekoeler in een Vectra en het hele circuit zat vol met vet (geëmulgeerde olie). de klus was om eerst alle slangen te demonteren en ze schoon te maken met een roller (alsof je empanadas gaat maken, dan geconcentreerde afwasmiddel in de radiator doen om die met een slang schoon te maken (hetzelfde geldt voor het motorblok), de slangen monteren (zonder de thermostaat te monteren...), water erin doen met een slang en het hele circuit laten doen tot het schoon uit de onderkant van de radiator komt, dan een blik reiniger kopen (die is specifiek hiervoor 20 euro) en de motor laten opwarmen en zichzelf laten reinigen, dan het circuit openen, aftappen, etc. en het proces herhalen.... uiteindelijk was het schoon... maar het kostte vele liters water en vele uren werk.... er zijn

mensen die er ook baking soda aan toevoegen... en zelfs diesel... . als je niet veel olie hebt gemengd (bijvoorbeeld een defecte cilinderkoppakking) zul je geen probleem hebben met schoonmaken zoals de collega je eerder vertelde, maar zoals ik al zei, als het door de oliekoeler komt, wapen je dan met geduld.... groeten !!