Goedemiddag,
ik heb een Citroën C3 1.4 HDI SX Plus uit 2004 en de airconditioning (niet de climate control) werkt niet meer, of in ieder geval niet meer goed.
Ik zal het even uitleggen... Soms lijkt het alsof hij het gaat doen, en dan hoor ik de compressor aanslaan en er komt koude lucht uit, maar dat duurt niet langer dan 4 of 5 seconden, en dan komt er weer warme lucht uit, totdat de compressor even later weer begint te werken en hetzelfde proces zich steeds herhaalt. Er zijn zelfs momenten geweest dat hij 's ochtends goed leek te werken en 's middags weer stopte.
Andere keren komt er helemaal geen lucht uit.
Ik heb de airco en de druk laten controleren, maar ze hebben hem niet eens bijgevuld, omdat de druk wel goed was. Ze vertelden me dat er een elektrisch defect was, maar het zou tijd en dus veel geld kosten om erachter te komen wat er precies aan de hand was. En daar heb ik het bij gelaten.
Zou het het relais kunnen zijn? Of misschien is er een verband. Ik vraag dit omdat ik onlangs de radio heb vervangen en het airco-console zich ook op die plek bevindt.
Kunt u mij, met deze informatie, wat advies geven? Is er een betrouwbare garage voor airconditioningproblemen in Barcelona?
Hartelijk dank en groeten aan iedereen op het forum.