Zoek MDM

Bulletin

F8Q-motorcompressie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 5 maanden geleden #51135 door handmatig-mechanisch
F8Q-motorcompressie Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb iemand nodig die me de minimale compressie in bar of psi voor de F8Q-motor kan vertellen, omdat hij volledig is gereviseerd en de ontluchting slechter is dan toen ik hem uit elkaar haalde. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 4 maanden geleden #51143 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp F8Q-motorcompressie
Nieuwe F8Q-motor met 65 pk. Deze motor zal ook worden gebruikt in de Clio I en II, Express, R21, Kangoo, Megane I en Trafic I. Een versie met 55 pk verschijnt in de jaren 90. De eerste generatie F8Q-motoren kampt met problemen met de cilinderkop en cilinderkoppakking van de tweede generatie F8M-motoren. Ik raad u aan advies in te winnen over de nokkenasopening bij compressie.
Als algemene regel geldt dat om de compressie te bepalen die een motor zou moeten hebben, de door de fabrikant opgegeven waarde niet beschikbaar is, de waarde van de compressieverhouding wordt gebruikt. Als de compressieverhouding 9:1 (9 op 1) is, moet de drukwaarde 9 + 1 = 10 bar zijn.
Conversies

Om van Bars naar Psi (pond druk, zoals het algemeen bekend is) om te rekenen is het nodig om de Bars te vermenigvuldigen met 14,5038, dus als we 5 Bars hebben, vermenigvuldigen we 5 x 14,5038 = 72,519 Psi

Om van Psi naar Bars om te rekenen wordt de Psi vermenigvuldigd met 0,068947, dus als we 100 psi hebben, vermenigvuldigen we 100 x 0,068947 = 6,8947 Bars Om compressie als normaal te beschouwen, mag het verschil tussen de aflezing van één zuiger en een andere niet groter zijn dan 10%. Als het verschil groter is, kunnen de volgende regels worden toegepast: Lage compressie in alle cilinders kan duiden op een probleem met gewassen cilinders. Dit betekent dat de motor te veel brandstof heeft ingespoten en de olie van de cilinderwanden heeft gewassen. De olie creëert een afdichtend effect tussen de zuiger, de zuigerveren en de cilinderwanden. Zonder dit dunne laagje olie ontsnapt de compressie van de motor naar het carter.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.