Zoek MDM

Bulletin

Het start niet met de sleutel, je moet hem indrukken

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 5 maanden geleden #51130 door handmatig-mechanisch
Ze brachten me naar een garage om de motor van een 1.9 diesel Parnet te repareren, die niet startte omdat hij geen compressie had. Ik heb de motor gereviseerd en een nieuwe motorkap geplaatst, maar ik had hetzelfde probleem; ik moest hem flink pushen om hem te starten. Ik geef de injectiepomp de schuld van de lage druk. Wat zijn de meningen? Zou het kunnen dat ik er gek van word?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 4 maanden geleden #51155 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmechanica op het onderwerp: hij start niet met de sleutel, je moet hem indrukken.
De pomp moet goed werken. Probeer de vervroeging te corrigeren. Het kan te laat of te vroeg zijn. Je zou de motor moeten bekijken en beluisteren. Het hangt er ook van af of hij rookt en welke kleur hij heeft. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 4 maanden geleden #51160 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmechanica op het onderwerp: hij start niet met de sleutel, je moet hem indrukken.
Hallo, goedemiddag. Hij is klaar als je de sleutel omdraait om te starten. Hij houdt het niet lang vol en ruikt niet naar diesel. Als je hem start door erop te drukken, houdt hij het niet lang vol en rookt hij niet. Het voelt vies aan en de motor loopt soepel, maar als je hem even laat regelen, slaat hij af. Het lijkt erop dat de pomp geen lage druk heeft, zou dat het kunnen zijn? Voordat ze de motor repareerden, hadden ze de pomp verwijderd om een lek te repareren en ze gaven hem het zo. Ze vertelden hem dat de motor een lage compressie had, daarom startte hij niet met de sleutel, je moest erop drukken. De eigenaar vertelde me dat de truck vóór de reparatie van de pomp prima startte, maar dat de pomp diesel lekte totdat hij stopte en niet meer wilde starten. Hij gaf de pomp de schuld en liet hem repareren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 4 maanden geleden #51161 door handmatig-mechanisch
Ja, het zou kunnen dat er geen hydraulische druk is, wat te wijten zou kunnen zijn aan de kleine schoepenpomp in de pomp. Dit zou gemeten moeten worden op de testbank. Het probleem dat u me eerder niet vertelde, is dat het stationair toerental abnormaal is of dat de motor vanzelf afslaat. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 4 maanden geleden #51163 door handmatig-mechanisch
Bedankt Mauro. Morgen haal ik de pomp eruit en neem ik hem mee om te testen, en dan zal ik het je vertellen.