Zoek MDM

Bulletin

Fiat Palio single-point benzine accelereert zelfstandig.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 5 maanden geleden #51101 door handmatig-mechanisch
Hallo, lieve mensen van dit forum.
Ik heb een auto-elektronicazaak en ik ben nieuw met elektronische brandstofinjectie.
Ik heb een probleem met een 1,6-liter Fiat Palio benzinemotor met single-point brandstofinjectie.
Het probleem werd bij mij gemeld omdat de motor erg slecht liep, moeilijk startte, niet goed regelde en enorm haperde.
Ik heb de startmotor gerepareerd en gecontroleerd of alle vacuümmechanismen lek waren en er lucht doorheen zogen.
Alsof dat nog niet genoeg was, werkte de lambdasonde niet omdat de draden waren doorgeknipt.

Nu start en loopt hij wel, maar accelereert hij volledig wanneer hij warm is.
Ik dacht dat het de booster was, maar ik heb gecontroleerd en die werkt niet goed.
Als ik nu de MAP-sensor loskoppel, remt hij af en werkt hij prima.
Ik dacht dat het de booster was, hoewel ik het vermogen heb gemeten en dat die bijna op de gewenste waarde zat.
Ik heb hem vervangen door een nieuwe en het probleem blijft bestaan.
Nu heb ik hem zonder MAP-sensor; Hoewel hij relatief goed loopt, vervuilt hij de vloer met roet bij de uitlaat.
Dat is een teken dat hij te veel brandstof verbruikt.

Ik moet je vertellen dat de motor niet goed werkt; er komt rook uit de ventilatieopening die op de inlaat is aangesloten.
Ik kan het niet testen met een scanner. Ik heb de LM327, die bij meerdere auto's heeft gewerkt, maar deze Fiat heeft een driepolige connector in plaats van de OBD2.
En ik begrijp dat de LM327 niet werkt bij dit model, zelfs niet met de adapter.
Hartelijk dank.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 5 maanden geleden #51103 door handmatig-mechanisch
Hallo, goede dag. Controleer of er geen benzine lekt via de o-ringen van de injectoren om overtollige benzine uit te sluiten. Wat betreft de acceleratie: controleer de schroef in de steun van de gasklepas; daar accelereren ze vaak. Iets anders dat mis zou kunnen zijn, is de gasklepsensor. Controleer daarvoor met de tester zonder te accelereren: gemiddeld 1,42 volt. Als je accelereert, zou hij moeten oplopen tot de onderste 4,48 volt. Zo kun je controleren of alles in orde is. Een andere mogelijkheid is om de stappenmotor te verwijderen en te controleren of deze echt beweegt, aangezien de pulsen van de twee spoelen die erop zitten mogelijk niet voldoende zijn. Als er iets mis is, laat het me dan weten wanneer je het genoemde controleert. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 5 maanden geleden #51108 door handmatig-mechanisch
Hallo, allereerst bedankt voor de hulp.
Ik heb de gasklepsensor gecontroleerd en die was vuil. Ik heb hem ingespoten met oliespray en nu geeft hij een goed signaal.
Ik heb hem afgesteld op 0,99 volt en gas gegeven naar 4,6 volt.
Ik heb de O-ringen van de injectoren vervangen en het is een stuk beter geworden.
Nu, als ik opwarm en in de versnelling rijd, loopt hij prima. Als ik de koppeling intrap en hem uit de versnelling laat komen, accelereert hij iets en zakt het toerental weer.
Dit gebeurt herhaaldelijk, ongeveer vier of vijf keer, en dan regelt hij prima.
Nu heb ik de inlaatluchtslang verwijderd, want hij rookt veel en het lijkt erop dat hij de motor een beetje verstikt.
Ik heb hem nu uitgezet, hij werkt nu met de MAP-sensor aangesloten en hij rookt niet meer uit de uitlaat.
Voorheen rookte hij veel en liet hij zwarte vlekken achter op de vloer rond de uitlaat.
Ik probeer het morgen opnieuw als hij koud is. Alvast bedankt voor de hulp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 5 maanden geleden #51114 door handmatig-mechanisch
Oké, veel succes