Hallo, lieve mensen van dit forum.
Ik heb een auto-elektronicazaak en ik ben nieuw met elektronische brandstofinjectie.
Ik heb een probleem met een 1,6-liter Fiat Palio benzinemotor met single-point brandstofinjectie.
Het probleem werd bij mij gemeld omdat de motor erg slecht liep, moeilijk startte, niet goed regelde en enorm haperde.
Ik heb de startmotor gerepareerd en gecontroleerd of alle vacuümmechanismen lek waren en er lucht doorheen zogen.
Alsof dat nog niet genoeg was, werkte de lambdasonde niet omdat de draden waren doorgeknipt.
Nu start en loopt hij wel, maar accelereert hij volledig wanneer hij warm is.
Ik dacht dat het de booster was, maar ik heb gecontroleerd en die werkt niet goed.
Als ik nu de MAP-sensor loskoppel, remt hij af en werkt hij prima.
Ik dacht dat het de booster was, hoewel ik het vermogen heb gemeten en dat die bijna op de gewenste waarde zat.
Ik heb hem vervangen door een nieuwe en het probleem blijft bestaan.
Nu heb ik hem zonder MAP-sensor; Hoewel hij relatief goed loopt, vervuilt hij de vloer met roet bij de uitlaat.
Dat is een teken dat hij te veel brandstof verbruikt.
Ik moet je vertellen dat de motor niet goed werkt; er komt rook uit de ventilatieopening die op de inlaat is aangesloten.
Ik kan het niet testen met een scanner. Ik heb de LM327, die bij meerdere auto's heeft gewerkt, maar deze Fiat heeft een driepolige connector in plaats van de OBD2.
En ik begrijp dat de LM327 niet werkt bij dit model, zelfs niet met de adapter.
Hartelijk dank.