Zoek MDM

Bulletin

Motorwissel Xsara Picasso start niet OPGELOST

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 5 maanden geleden - 9 jaar en 5 maanden geleden #51085 door handmatig-mechanisch
Motorwissel Xsara Picasso start niet OPGELOST Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik vertel het jullie omdat ik nu al wanhopig ben. Het blijkt al de tweede keer te zijn dat ik de motor van mijn Picasso uit 2004 heb vervangen. De eerste keer dat ik hem verving, ging de motor zonder problemen aan en uit, maar na twee maanden ging hij weer kapot (dat is wat er gebeurt als je hem van een particulier koopt). Nu blijkt dat ik een andere motor heb gekocht bij een sloop met garantie en die heb laten controleren. Maar tot mijn verbazing en die van de monteur start de motor niet. Toen ik de auto wilde starten, ging hij in de economy-modus en verscheen het startblokkeringpaneel. Ik heb het geprobeerd met de afstandsbediening en met de reservesleutel die door de fabriek was geleverd, maar er gebeurde helemaal niets. De auto start niet. Ik heb alle zekeringen gecontroleerd en die zijn in orde. Ik heb de accu 30 minuten verwijderd, maar er gebeurde nog steeds niets. Ik heb gecontroleerd of er diesel in zit en dat is zo. Mijn indruk is dat er iets de stroomtoevoer blokkeert, want het doet hetzelfde als wanneer er wat vuil op de sleutel komt en je er met je vingernagel aan moet trekken om het te verwijderen. Het verschijnt op het bedieningspaneel van de startonderbreker. Mij is verteld dat het de gloeibougies zouden kunnen zijn, maar op forums vind ik dat HDI's de gloeibougies alleen gebruiken bij temperaturen onder nul, dus ik heb geen idee wat er mis zou kunnen zijn. Laat gerust weten wat er aan de hand zou kunnen zijn. Alvast bedankt allemaal. :ziek:
Laatst bewerkt: 9 jaar 5 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 5 maanden geleden #51087 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Motor Xsara Picasso vervangen, start niet
Hallo, zoals u al zei, het probleem ligt bij het pand; het herkent de sleutel niet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 5 maanden geleden #51093 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Motor Xsara Picasso vervangen, start niet
Hallo, bedankt voor je reactie. Blijkbaar ben ik gisteren naar de garage geweest om te kijken of twee knappe koppen het probleem konden vinden, en dat is gelukt. De nokkenassensor was kapot en er zat een 20A-zekering in de zekeringhouder op de motorkap. Nadat ik die had vervangen, startte hij in één keer, en de zuinige stand en startonderbreker waren verwijderd, dus het probleem was opgelost.