Zoek MDM

Bulletin

Forg Focus transmissieolie controleren

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 4 maanden geleden #50887 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, mijn vraag is hoe ik het oliepeil van de automatische transmissie van een Ford Focus uit 2013 kan controleren, omdat hij soms schokt, maar alleen bij lage toerentallen. Ik zou het op prijs stellen als ik zou weten hoe ik het oliepeil kan meten, mocht dat het probleem zijn. Dank u wel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 4 maanden geleden #50889 door handmatig-mechanisch
Hallo mecmoch, de automatische zesversnellingsbak in Ford Focus-modellen vanaf 2012 met de 2,0-liter benzinemotor met directe injectie is een gerobotiseerde mechanische transmissie. Ik heb al twee DSP6's met vroegtijdige problemen gezien. Het oliepeil wordt gemeten zoals bij een handgeschakelde versnellingsbak. Hij heeft een vul- en aftapplug. Ford en Getrag (de transmissiefabrikant) beweren dat de (speciale) olie levenslang meegaat...
Die transmissie is een echte robot, vooral de TCM (Transmission Control Module) die eraan vastzit. Omdat het een mechanische doos is (zonder koppelomvormer of oliepomp, is alle controle elektronisch. Ik stel voor om een scanner te gebruiken, controleer het foutgeheugen van de TCM en PCM.
Door het symptoom, de DSP6 FORD-GETRAG, zou er een olielek moeten zijn van de doos naar de koppelingen (2, zijn droog) of de TCM begint te falen.
Als u geen lekken of foutcodes detecteert, moet u een leerprocedure uitvoeren voor de koppelingen en elektromotoren die de trommels in de doos bewegen door een cascade van rondsels. Het leerproces wordt alleen uitgevoerd met professionele scanners ... die toegang hebben tot een speciale functie in de TCM-menu's, ik doe het met Launch x431 Pro3. De motor moet op bedrijfstemperatuur draaien, zonder codes in TCM of PCM. Helaas is het een hightech transmissie, ik ken geen andere manier om te diagnosticeren. Er is een handleiding ... HELM Fors Focus, het is in torrent. Het stelde me in staat om te studeren om diagnose te kunnen stellen.
Nu wacht ik op een nieuwe TCM voor een 2012 SEL met 100.000 km dat de TCM het begaf, hij ging al bij de eerste poging uit terwijl hij liep... vriend, ik wil je niet lastig vallen, maar als je een onderdeel vervangt, de TCM loskoppelt, dan moet je positieleerprocedures uitvoeren voor alle DSP6-actuatoren, hetzelfde geldt voor de TCM voor een gebruikte. Nog iets, als het een nieuwe TCM is, moet je een image maken van de vorige module, met een scanner, de functie van het installeren van een programmeerbare module, en die image vervolgens plakken op de nieuwe (nieuwe) module... huidige autofabrikanten maken alles zo complex... voor mij willen ze gewoon een monopolie in de toekomst. Als de auto het begeeft... vervang hem dan. Groeten uit Chili.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 4 maanden geleden #50893 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor de uitleg... groeten uit Panama