Zoek MDM

Bulletin

Twingo die stopt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4754 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Twingo die stopt
Precies wat mij overkwam met de
Cliito 2 Phase 3 1.2 16v uit 2004. De motor is vergelijkbaar met veel versies van de Twingo en de nieuwste. De versnellingsbaksensor, versnellingsbaksensor, stuurwielsensor of TDC-sensor, hoe je hem ook wilt noemen, bevindt zich direct naast de versnellingsbak.

Het ziet er ongeveer zo uit:

www.oscaro.es/lista.asp?ID_GENERIC_ARTIC...p;ID_OSC_LEVELS=1818

. Het is voor alle modellen hetzelfde, denk ik. In ieder geval kostte het me € 23.

Hij kan schoongemaakt worden als hij niet oud is. Hij is gebaseerd op een magneet die zijn veld verliest, hetzij door ouderdom of door vuil.
Als iemand besluit hem te vijlen, is het om te ontsnappen, want als je eenmaal de punt hebt gevijld, ben je slechts een paar dagen verwijderd van het moment dat het vuil weer vastzit.
Het is beter om hem te verwijderen met een 10mm boor en hem op de een of andere manier schoon te maken om beschadiging van de lak te voorkomen.

Het kan ook zijn dat de bobines kapot zijn, dat er een valse aarding is, of dat er een storing is waar ik al een tijdje over twijfel. Het gasklephuis van deze auto is elektronisch, en als het ook maar een beetje beschadigd is, geeft het valse signalen af wanneer het wordt ingeschakeld. Ik stop dan of rijd op drie cilinders, of de motor ratelt zo erg dat je denkt dat het weer de bobines zijn. Ik verkoop deze auto momenteel omdat hij irritant is; hij is er slecht vanaf gekomen.
Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5048 door handmatig-mechanisch
Die sensor zit bovenop de versnellingsbak vast met twee schroeven.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5409 door handmatig-mechanisch
Hallo Cortocircuito.
Ik wilde je bedanken voor je suggestie over de vliegwielsensor. Ik heb hem vervangen en het probleem doet zich al een tijdje voor in de Twingo.
Nogmaals bedankt en tot snel. Met vriendelijke groet.