Hallo, nou, ik denk niet dat het de kleppen zijn. Als de kleppen kapot gaan, gaat de compressie verloren en neemt toe.
Ik denk dat het probleem bij de carburateur ligt. Ik heb niet veel kennis van carburateurs. Wat ik je wel kan vertellen is, kijk naar de originele carburateur van die motor, want twee cilinders voor een 1600cc is naar mijn mening te veel. Ik heb gezien dat het normaal gesproken één cilinder is voor die cilinderinhoud.
Let op de vlotterafstelling, het toerental van de hoge, lage en luchtsproeiers, indien aanwezig, of informatie over die carburateur.
Andere defecten die dit kunnen veroorzaken zijn een slecht gesynchroniseerde motor
, een slechte ontstekingstiming, een slechte vonk door een verouderde bobine, een rotor met te veel weerstand, een oude verdelerkap, oude en hoogohmige draden, een ontstekingsmodule, enz. Of, als dat niet lukt, kan de compressie al lekken en circuleert er te veel oliedamp door je carburateur.
Als je alle twijfels wilt wegnemen: er bestaat een vacuümmeter in inches kwik, een zogenaamde vacuümmeter. Je steekt hem in een vacuümslang en de naald beweegt. Download een pdf met instructies voor het gebruik van deze tool en je krijgt een beter beeld.
Urrea verkoopt ze, en ze heten gaspomp-vacuümmeters.