Zoek MDM

Bulletin

Aansluiting van LUV 2.3 Benzine elektrische ventilator.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 5 maanden geleden #50821 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik heb een Luv 2.3 benzinemotor, oud (93) maar nog helemaal gaaf, die ik beetje bij beetje aan het opknappen ben. Ik heb hem onlangs gekocht, ik heb een complete motor en diverse andere dingen gedaan. Toen ik hem kocht, had hij een vast koelblad, waardoor de truck altijd koud bleef, zelfs op dagen met 4 graden Celsius haalde hij niet eens de 15 graden Celsius. Ik heb een universele kachel van 35 cm geplaatst en die houdt nu een constante temperatuur van 27 graden Celsius aan.

De vraag is (ik ben een echte beginner) dat ik de kachel met een lampje en relais heb geplaatst, maar ik heb de pluspool verwijderd die de kachel rechtstreeks van de accu voedt. Ik weet dat dit bij veel voertuigen heel gebruikelijk is, maar in dit geval blijft de kachel, als ik de motor vaak uitzet, een paar minuten doorwerken, of schakelt hij uit en na een paar seconden weer in voor een paar minuten. Ik gebruik de truck vaak op plekken waar urenlang niemand langskomt, en ik wil om die reden niet zonder accu komen te zitten. Ik zie ook niet de noodzaak om het water te koelen met de motor uit, dus wil ik de pluspool van het contact loskoppelen. Waar moet ik de pluspool van het contact loskoppelen? Voor andere dingen heb ik hem in de cabine van de contactsleutel losgekoppeld, maar zit er aan de motorkant een relais? Of moet ik een kabel naar binnen trekken? Ik denk het niet, vanwege het vrij hoge verbruik van de kachel. Wat is de juiste manier om hem aan te sluiten?

Bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.