Zoek MDM

Bulletin

Ford Ranger 2.3L 8-vonk ontstekingssysteem uit 1990

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 5 maanden geleden - 9 jaar en 5 maanden geleden #50775 door handmatig-mechanisch
Hallo, hoe gaat het? Ik heb een Ford Ranger pick-uptruck uit 1990, een 2.3 liter viercilinder standaardmotor, 8 bougies met ontstekingssysteem. Het probleem is dat hij niet start. Ik heb de brandstofdruk, pulsen in de injectoren, krukassensor, dismodule, bobines, compressie in de cilinders, vonk, enz. gecontroleerd en hij heeft alle tests goed doorstaan. Wat me uit de golf heeft gehaald, is dat ik de aarding en stroomsterkte van de computer (EEC IV) ben gaan controleren en alles was in orde. Wat me opviel, was dat er bij het starten soms explosies klonken alsof de tijd voorbij was. Dit deed me controleren wanneer de vonk overging en daar zit het probleem: "de timingvervroeging is te vroeg of te laat", omdat de vonk niet op tijd overgaat. Toen ik dit zag, heb ik de jumper van het SPOUT-signaal verwijderd, want afhankelijk van of je deze verwijdert, moet de timing 10° vervroegd of vertraagd zijn. Ik weet niet of dat zo was, maar het is wel de bedoeling dat de truck start. Toch staat er in de brief dat de truck eerder moet starten. De motor moet warm zijn. Mijn vraag is: wordt het timingprobleem opgelost door de ECU of de DIS-module? Wat kan ik doen, of wat raadt u aan om mijn truck weer te starten?
Met vriendelijke groet, ik hoop dat u me kunt helpen.:(
Laatst bewerkt: 9 jaar 5 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 5 maanden geleden #50778 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: 1990 Ford Ranger 2.3L 8-spark plug ignition system
Als u de schenktuit verwijdert, wordt de ontsteking vertraagd.
De variatie in de ontstekingsvervroeging wordt door de ECU aangestuurd.
De DIS-module fungeert als een hoogspanningsversterker, die niet alleen een grotere hoeveelheid vonken genereert, maar ook zorgt voor een langere vonkaanwezigheidstijd, waardoor de verbranding wordt geoptimaliseerd.
Ik denk dat de tijdsperiode niet synchroon loopt.
Ik laat je een diagram van de band zien, zodat je hem kunt bedienen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 5 maanden geleden #50784 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: 1990 Ford Ranger 2.3L 8-spark plug ignition system
Bedankt bro, ik zeg je dat ik de uitlijning van de merktekens al heb gecontroleerd en zelfs de distributieriem heb vervangen, het is nog steeds hetzelfde.
Ik ben er ook bijna van overtuigd door wat je zegt dat het de computer is, als deze de timingvervroeging regelt. Ik wacht tot een vriend me zijn computer uit zijn truck wil lenen, die identiek is, maar ik word nu al wanhopig (ik wacht er al 15 dagen op) omdat het nog niet is gebeurd en ik wil geen geld uitgeven aan een ECU als het niet nodig is.
Ik heb op internet gezocht en gelezen dat het óf de ECU is, óf een gebroken spanningssignaalkabel. Morgen kijk ik wat er gebeurt en laat ik het je weten.
Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 5 maanden geleden - 9 jaar en 5 maanden geleden #50785 door handmatig-mechanisch
Met de uitgevoerde tests kwamen we tot de conclusie dat:
- er een vonk is, er brandstofdruk is, de timing correct is, enz.
- de timing extreem vervroegt
- bij het verwijderen van de SPOUT de vertraging correct is, dat heb ik al geverifieerd,
dat is wat ik heb
Laatst bewerkt: 9 jaar 5 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 5 maanden geleden #50808 door handmatig-mechanisch
:( :( Hallo, het nieuws is dat ik een andere, identieke werkende computer heb geplaatst en zij denken dat het nog steeds precies hetzelfde is. De tijdsvooruitgang klopt niet. Wat ik later heb gecontroleerd is dat de krukassensor een signaal van 10 tot 12 volt zou moeten geven, maar hij geeft maar 8,5 volt. Ik weet niet of dit de oorzaak is, want in een tutorial die ik op internet zag, zou deze een signaal tussen de 10 en 12 volt moeten geven. Iemand die hier meer van weet, zou mij erg helpen.
Groeten en HELP!!:S :S :kneep: