Zoek MDM

Bulletin

Temperatuursensor, ventilatoren

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 5 maanden geleden #50753 door handmatig-mechanisch
Temperatuursensor, ventilatoren Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemiddag, ik ben nieuw hier, ik hoop dat u me hiermee kunt helpen:
ik heb een Pontiac Grand Am uit 2001, een zescilinder met een 3,4-liter motor. Een tijdje geleden heeft een monteur hem voor me "gerepareerd" omdat de ventilatoren niet aansloegen. Hij heeft de temperatuursensor losgekoppeld en de ventilatoren gaan aan als de auto wordt gestart (iets wat hij niet heeft vermeld). Het probleem is dat de auto begint te kloppen als de pook in de achteruit- of vooruitstand wordt gezet. Ook bij de eerste verandering klopt de auto weer en wordt de temperatuur niet op het dashboard weergegeven (omdat de sensor losgekoppeld was). Toen ik me realiseerde dat de sensor losgekoppeld was, heb ik hem weer aangesloten. Het kloppen verdween en de temperatuur wordt nu wel op het dashboard weergegeven, maar de ventilatoren gaan niet aan, zelfs niet bij een hoge temperatuur. Ik moest hem dus weer loskoppelen, maar het kloppen blijft aanhouden en opnieuw zie ik geen temperatuur op het dashboard. Kan iemand me helpen een oplossing voor dit probleem te vinden? Ik zou het zeer op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 5 maanden geleden #50754 door handmatig-mechanisch
Antwoord van de handmechanica op het onderwerp: Temperatuursensor, ventilatoren
Goedenavond, broeder. Controleer eerst de status van de sensor met een scanner. Als de sensor aangaat wanneer je de sensor loskoppelt, komt dat doordat het circuit correct is, maar de computer mogelijk niet weet dat de auto heet is en de ventilatoren niet op het juiste moment activeert.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.