Zoek MDM

Bulletin

zonder stroom

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 5 maanden geleden #50724 door handmatig-mechanisch
zonder stroom Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo jongens, ik zal mijn probleem uitleggen. Ik heb nu een paar dagen een Corsa B en er komt geen stroom naar de bougies. Ik dacht dat het de bobine zou kunnen zijn, maar nee, ik heb hem vervangen en het is nog steeds hetzelfde. Ik dacht dat het de krukassensor was, maar dat is het ook niet, en tja, ik weet niet waar ik moet zoeken, tenzij er een verborgen startmotor- of ontstekingszekering in zit. De zichtbare zekeringen zijn gecontroleerd en niet doorgebrand.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 5 maanden geleden #50726 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp geen stroom
Er is geen zekering voor de startmotor.
Mijn vraag: zit er een verdeler en bobine in, of gewoon een droge bobine?
Je hebt geen vonk bij de bougies, maar de injectoren vonken wel, of vonken ze niet bij het starten?
Beantwoord deze vraag en we zullen zien.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 5 maanden geleden - 9 jaar en 5 maanden geleden #50728 door handmatig-mechanisch
Er zit geen verdeler in, het is een bobine, de bougies geven geen vonk, we hebben de bobine vervangen en de injectoren ook niet, nou ja, een carburateur met een enkelvoudige punt, we hebben hem gestart en toen we zagen dat hij niets deed, zijn we naar het elektrische gedeelte gegaan, we hebben niet naar de rest gekeken, hoewel ik denk dat zelfs als er geen benzine in zat, er wel een vonk zou moeten zijn, wat die auto had was een gebroken distributieriem, we hebben de cilinderkoppen vervangen en nieuwe pakkingen geplaatst, er is verder niets gedaan,
Laatst bewerkt: 9 jaar 5 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 5 maanden geleden - 9 jaar en 5 maanden geleden #50729 door handmatig-mechanisch
Probeer mijn vragen snel te beantwoorden, want ik stel ze niet voor niets. Als ik de auto in kwestie niet heb, of op zijn minst geen scandiagnose, moet ik een aantal stappen volgen om u naar de storing te leiden. Anders kan ik u niet helpen. Op dit moment maakt het me niet uit of de brandstof wel of niet aanvoert. Zoals ik al vroeg, wil ik graag weten of er, door het ontbreken van een vonk, geen pulsen in de injector zitten, of dat er wel pulsen zijn?
Laatst bewerkt: 9 jaar 5 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 5 maanden geleden #50736 door handmatig-mechanisch
Hallo, controleer of de 12V-voeding de bobine bereikt en of het signaal van de toerentalsensor dit mogelijk niet bereikt. Om te weten of dit wel het geval is, controleer je of de brandstofpomp werkt na het starten van het contact. Als dit niet het geval is, weet je dat het toerentalsignaal dit niet bereikt. Met vriendelijke groet.