Beste allemaal.
Ik heb een Suzuki Aerio automaat met een 2.3 motor en het probleem is dat de temperatuur stijgt (zonder schade te veroorzaken volgens mijn monteur).
De monteur controleerde:
1. De radiator: Hij vertelde me dat die goed was.
2. De waterpomp: Ondanks dat hij in goede staat was, heb ik hem toch vervangen.
3. Thermostaat: Ik heb hem vervangen door een alternatief.
Hierna en na een paar dagen steeg de temperatuur weer tot de limiet, dus ging ik terug naar de monteur, waar hij aanraadde de thermostaat te verwijderen om dat uit te sluiten. Ik liet hem zonder thermostaat en alles werkte prima. De temperatuur steeg niet meer, zelfs op de snelweg daalde hij meer dan de helft (1/3 min of meer) en terug naar de stad keerde hij terug naar het midden (waar hij, naar ik heb begrepen, altijd zou moeten zitten).
Uiteindelijk besloot ik een nieuwe ORIGINELE thermostaat te kopen en bracht hem naar de monteur. Hij plaatste hem erin, maar de temperatuur steeg meteen weer.
We verwijderden de thermostaat en hij testte hem, maar hij ging niet goed open.
Hij controleerde de slangen en alles was in orde, zozeer zelfs dat de monteur zei: "Eerlijk gezegd weet ik niet wat het zou kunnen zijn." Hij liet de auto zonder thermostaat staan, zodat ik kon rijden.
Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn en hoe het op te lossen is?
Hartelijk dank voor de hulp.