Zoek MDM

Bulletin

Renault Megane 1.9dti distributie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 8 maanden geleden #50632 door handmatig-mechanisch
Renault Megane 1.9dti distributie Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, en alvast bedankt. Ik zal de situatie even uitleggen. Ik moet de distributieriem vervangen van een 1.9 dti Megane Coupé met een D F9Q-motor, maar het is een DTI. Het probleem is dat de riem gebroken is en ik heb geen referentienummers voor de brandstofinjectiepomp. De pomppoelie is gemarkeerd op een tand, maar er staat geen referentie op het plaatje. Weet iemand hoe dat moet? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 8 maanden geleden #50634 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op distributieriem van de Renault Megane 1.9dti
Stuur mij een e-mail, dan stuur ik je de complete handleiding voor die motor.
Mijn e-mailadres is:

Groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 8 maanden geleden #50636 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op distributieriem van de Renault Megane 1.9dti
Hoi Celso, positioneer de krukas met behulp van het gereedschap om cilinder n * 1 in BDP te positioneren. Plaats vervolgens de nokkenas in positie met behulp van de tandwielreferentie, met de plastic beschermkap. Zodra dit is gedaan, tel je vanaf de markering op de nokkenaspoelie 31 tanden op de riem in de richting van het tandwiel van de injectiepomp (1 is de tand boven de markering op het nokkenastandwiel en 31 is de tand die je bij de markering op het tandwiel van de injectiepomp moet plaatsen). Het tandwiel van de pomp moet met zijn markering ongeveer op 3 uur worden gepositioneerd.
Controleer of de krukas op het positioneringsgereedschap rust en de nokkenas op zijn plaats zit. Span vervolgens de riem en zet alles weer in elkaar.;)