Zoek MDM

Bulletin

het is moeilijk om hem in de eerste versnelling te zetten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #4401 door handmatig-mechanisch
De auto is een Renault Megane Scenic 1.6 16v uit 1999.
Vrijdag heb ik de koppeling vervangen en getest en alles liep perfect, tot vandaag, zondag, toen de eerste versnelling niet soepel inschakelde en je hem moest forceren.
Mijn vraag is:
zou het kunnen dat ik de stang die van de pook naar de versnellingsbak loopt verkeerd heb afgesteld?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #4402 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Het is moeilijk om in de eerste versnelling te komen.
Hoi Imoggi, het kan zijn dat de schakelstang een beetje krom is, of dat de linker motorsteun naar voren is gedraaid, waardoor het soms moeilijk is om hem in de eerste versnelling te krijgen. Een andere vraag is of je auto een hydraulisch of kabelkoppelingssysteem heeft. Als het een kabel is, controleer dan de kabel en de bijbehorende regelaar (het is een automatische).

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #4405 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Het is moeilijk om in de eerste versnelling te komen.
Het probleem is nog steeds de koppeling, stel de regeling meer af of problemen in de pers

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #4408 door handmatig-mechanisch
Hallo! Bij mij zit het probleem nog steeds in de koppeling. Breng hem naar de garage en laat hem opnieuw controleren. Als je hem hebt vervangen, kijk dan of de auto begint te rijden wanneer je het pedaal loslaat en midden in de slag zit.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #4409 door handmatig-mechanisch
Hallo! Bij mij zit het probleem nog steeds in de koppeling. Breng hem naar de garage en laat hem opnieuw controleren. Als je hem hebt vervangen, kijk dan of de auto begint te rijden wanneer je het pedaal loslaat en midden in de slag zit.