Zoek MDM

Bulletin

probleem met nissan versa of tiida

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 8 maanden geleden #50586 door handmatig-mechanisch
Probleem met Nissan Versa of Tiida Geplaatst door manual-mecanica
Hallo? Ik heb een mechanisch probleem met een Nissan Versa MR18-motor uit 2008. Het gaspedaal reageert niet. De versnelling is prima, maar als ik probeer te accelereren, gebeurt er niets. Toen ik een codelezer erin stopte, kreeg ik deze p1777, die verwijst naar de versnellingsbak. Hier ben ik de weg kwijt. Als ik hem in D zet, beweegt hij vooruit, wat aangeeft dat hij wel schakelt, maar niet accelereert. Als iemand ideeën heeft, zou dat erg nuttig zijn. Alvast bedankt. :(

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 8 maanden geleden #50590 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs op het probleem met de Nissan Versa of Tiida
Hallo, goedemorgen vanuit Argentinië. Ik vraag me af: heb je de gaspedaalsensor gecontroleerd? De bedrading? Is er iets verbonden met de massa of zorgt het ervoor dat de versnellingsbaksensor knippert? Heb je de versnellingsbaksensor gemeten? Verschijnen er geen DTC's meer in de freeze-up, alsof ze er ooit waren? Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 8 maanden geleden #50597 door handmatig-mechanisch
Hallo groeten, als de controle de freezes p1777 en p1715 verschijnen, de laatste in relatie tot de invoersnelheidssensor, raadpleeg de handleiding, de code p1777 verwijst naar de stappenmotor, wat betreft het gaspedaal bij het testen van het gasklephuis door middel van de scanner is er variatie als het pedaal wordt ingedrukt, zelfs als het toerental niet wordt versneld, maar er is een signaal volgens de datavariatie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 8 maanden geleden #50602 door handmatig-mechanisch
En nu zit het probleem op de goede weg, dat is het belangrijkste. Het is een kwestie van de kabels en connectoren, het signaal en de voeding stap voor stap testen en doormeten om te zien of ze in orde zijn, en ze vervolgens schoonmaken. Heb je de versnellingsbaksensor gemeten? Heb je die vervangen? Welke waarden geven de metingen aan? Controleer de connectorkabels, het signaal en de voeding van en naar de regelmodule. Als het gasklephuis een signaal geeft tijdens het accelereren, betekent dit dat het in orde is. Dat zou het niet moeten zijn. Succes ermee! Laat het ons later weten. Knuffels.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 8 maanden geleden #50677 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik zal in ieder geval proberen het probleem uit te leggen. Deze Nissan Versa werd bij mij afgeleverd met dat probleem. Na een diagnose met de scanner kreeg ik de code die de motor koppelt aan de stappenmotor die in dit model in de CVT-automaat zit. Tot nu toe blijkt uit mijn tussenkomst dat de motor al gerepareerd was en onder garantie viel. Wie beoordeelt hem vandaag? De diagnose is de TCM van de box. Zelf onderzoek doende, blijkt dat de mogelijke oorzaken van de diagnosekaart zijn: 1 - controle van kortgesloten of beschadigde kabelboom 2 - kortgesloten of beschadigde stappenmotor 3 - beschadigde TCM. Dit om het onderwerp niet halverwege te laten rusten, maar als iemand meer kennis heeft, is die bijdrage welkom.