Zoek MDM

Bulletin

montero 4m40 turbo probleem met tps

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 7 maanden geleden #50573 door handmatig-mechanisch
Montero 4m40 turbo probleem met TPS Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Mitsubishi Montero 4m40 turbodiesel automaat uit '95. De TPS-sensor is kapot. Ik heb er een nieuwe gekocht, maar de Montero loopt niet meer hetzelfde. Hij is traag bij de start en schakelt kort. Ik heb de kickdownkabel afgesteld, maar het is nog steeds hetzelfde. Ik weet niet wat de afstelling is voor de sensor of de kabel. Als iemand me kan helpen, schrijf ik je vanuit Panama. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 7 maanden geleden #50577 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het Montero 4m40 turboprobleem met TPS
Hoi Edmundo, bij de 4M40T uit die jaren is de kickdownkabel eenvoudig af te stellen; je laat wat speling in rust. Op de TPS, op de as van de injectiepomp, is dit de oorzaak van het vreemde schakelpatroon. De TPS-spanning met de voet omhoog (stationair of minimaal) zou 0,85 volt (+/- 0,2 V) moeten zijn. Het TPS-signaal gaat naar de transmissieregelmodule (TCM) en je kunt dit afstellen door de twee pinnen waarmee de TPS aan de pomp vastzit los te draaien en lichtjes te draaien. Idealiter gebruik je een elektrische tester om de spanning te meten en af te stellen. In de TPS-connector zie je drie draden; meet de spanning over alle drie de pinnen met de stekker los en het contactslot op 'Aan'. 1 moet 5 V (referentie) aangeven, een andere 0 V (aarde), de derde moet een spanning aangeven die iets lager is dan de 5 V referentie (ongeveer 4,7 V). Dit is het signaal, wat het belangrijkste is om te meten om de TPS te regelen. Ik raad aan om het te regelen met draaiende motor; trillingen beïnvloeden de TPS als deze los zit. Ik heb behoorlijk wat ervaring met 4M40's in Monteros en Delicas en met 0,85 V stationair op de TPS vliegen die beestjes... Groeten uit Chili.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
1 jaar 10 maanden geleden #54465 door handmatig-mechanisch
Meneer Fiat, goedenavond. Ik heb een Mitsubishi Montero dieselmotor 4M40 uit 2006 en het is voor mij erg lastig om de TPS te kalibreren. De originele TPS liet ik op 0,85 V staan, maar de volgende dag gaf hij een andere waarde aan, met alle problemen van dien. Nu heb ik een andere gebruikte TPS te pakken gekregen, die op de signaalkabel maximaal 3,47 V aangeeft. Op welke spanning moet ik deze laten staan en of deze werkt met mijn Montero.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
1 jaar 7 maanden geleden #54475 door handmatig-mechanisch
Als u vermoedt dat de TPS problemen veroorzaakt in uw Montero, raad ik u aan eerst de boordcomputer van de auto te controleren op foutcodes met behulp van een OBD-scanner. Als de TPS defect is, is het belangrijk om deze zo snel mogelijk te vervangen om ernstigere motorproblemen te voorkomen.

hidroterm-bombasyplantasvenezuela.com.ve/index.html

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
1 jaar 5 maanden geleden #54482 door handmatig-mechanisch
De kickdownkabel, ook wel gaskabel of TV-kabel (gasklep) genoemd, regelt de druk in de transmissieleiding in reactie op de gaspedaalinvoer. Het afstellen van deze kabel kan de transmissierespons beïnvloeden. Het is belangrijk om deze correct af te stellen om ruw schakelen te voorkomen en de juiste versnellingskeuze te garanderen.

SecureGlass-afscherming werkt