Zoek MDM

Bulletin

Stuurbekrachtigingstoring Seicento Sporting

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 7 maanden geleden #50464 door handmatig-mechanisch
Stuurbekrachtiging defect bij Seicento Sporting Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een Fiat Seicento 1.1 benzinemotor uit 2000 en het probleem is dat de elektrische besturing werkt als ik naar links stuur, maar niet als ik naar rechts stuur. De regeleenheid maakt geen geluid. Er branden geen waarschuwingslampjes. Ik heb gecontroleerd of het stuurwiel alleen naar links en rechts draait als ik met mijn vinger op de stuurpeddel druk. Mijn vraag is: zou het een probleem kunnen zijn met de stuurregeleenheid onder het dashboardkastje, of is er iets anders dat de storing kan veroorzaken?

Een collega vertelde me dat er motoren zijn die aan de ene kant vermogen hebben en aan de andere kant vermogen verliezen.

Het is een veelvoorkomend probleem op forums, maar niemand heeft een oplossing genoemd.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 7 maanden geleden #50465 door handmatig-mechanisch
OPGELOST. Ik heb op verschillende forums gezien dat iemand ze voor € 200 aan het repareren was.:boos: Het probleem is niets. Je hoeft alleen de gyrosensor te kalibreren. Die heeft twee schroeven en het onderdeel schuift. Draai ze een beetje los, in mijn geval heel weinig met de klok mee, en start. Als het niet goed werkt, zet dan het contact uit en nog een beetje verder. Tot je merkt dat het gelijkmatig wordt. Zacht links en rechts.
Ik hoop dat andere forumleden hier iets aan hebben.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.