Geachte heer, nadat ik uw reactie heb gelezen en u op de een of andere manier heb kunnen helpen, kan ik u vertellen dat er vier redenen zijn waarom een benzinemotor niet werkt, ongeacht het merk en model. Ik zal zo praktisch mogelijk zijn zonder al te veel technische details: 1) Compressie in de cilinder 2) Vonk bij de bougie 3) Te weinig brandstof (benzine) 4) Niet ter zake.
U gaf aan dat u tot de conclusie was gekomen dat het de computer (ECU) zou kunnen zijn en dat u die hebt gecontroleerd en dat alles in orde was. Ik weet niet hoe u tot die conclusie bent gekomen, maar u hebt gecontroleerd of er daadwerkelijk stroom naar de bougies gaat. Dat is eenvoudig: verwijder er gewoon een en sluit deze aan op de bijbehorende bougiekabel. Laat de bougie stevig aan de grond liggen en laat iemand hem een beetje losmaken op de contactplaat. Controleer vervolgens of er een vonk bij de bougie komt. Ja, de bougie moet aan de grond worden gehouden door een metalen onderdeel van de motor. Als er een vonk is, kunt u die storing uitsluiten.
Nadat u de ECU (computer) hebt gecontroleerd en getest, gaf u aan dat de bougies nat waren van de benzine. Dit wijst erop dat er benzine in de cilinder komt en dat de injectoren goed of slecht functioneren.
Ik heb de compressie en ten slotte de timing gecontroleerd.
Tot slot wil ik u graag vragen naar het probleem, zodat ik u gerichter kan helpen. Met vriendelijke groet, ik hoop dat uw probleem snel is opgelost.