Zoek MDM

Bulletin

WAT IS DE FUNCTIE VAN DE DAEWOO CIELO-SCHAKELAAR?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 11 maanden geleden #50355 door handmatig-mechanisch
WAT IS DE FUNCTIE VAN DE DAEWOO CIELO-SCHAKELAAR? Gepubliceerd door manual-mecanica
HALLO, IK HEB EEN DAEWO CIELO. IN HET EERSTE GEVAL WILDE DE AUTO NIET STARTEN. ALLE TESTS WERDEN UITGEVOERD EN HET WERD VASTGESTELD DAT DE INJECTOREN NIET OPEN GINGEN, DAT WIL ZEGGEN DAT ZE GEEN PULS HADDEN. OM DIE REDEN STARTTE DE AUTO WEL, MAAR NIET. ER WERD GECONCLUDEERD DAT HET AAN DE COMPUTER WAS. IK HEB DE AUTO NAAR CONTROLE GEBRACHT EN ZE HEBBEN HEM OP EEN TESTBANK GESTELD EN ZE VERTELDEN DAT ALLES IN ORDE WAS. IK HEB DE AUTO INGESTELD EN DE AUTO STARTTE, MAAR NA EEN NIEUWE TEST WAS DE AUTO NIET MEER AAN. NA HET CONTROLEREN VAN DE BOUGIES, BLEEKEN ZE VERSTOPT TE ZIJN MET BENZINE. WE KOMEN TOT DE CONCLUSIE DAT HET PROBLEEM BIJ DE CAMERA'S LIGDE. ZE WERDEN LAAT LIGGEN, PLANNEN GEMAAKT EN EEN GIDS BEVESTIGEN. DE AUTO STARTTE EN WERD GETEST, MAAR WIL OPNIEUW NIET STARTEN.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 11 maanden geleden #50356 door handmatig-mechanisch
Antwoord van Manual-mechanica op het onderwerp WAT IS DE FUNCTIE VAN DE DAEWOO CIELO SCHAKELAAR?
Geachte heer, nadat ik uw reactie heb gelezen en u op de een of andere manier heb kunnen helpen, kan ik u vertellen dat er vier redenen zijn waarom een benzinemotor niet werkt, ongeacht het merk en model. Ik zal zo praktisch mogelijk zijn zonder al te veel technische details: 1) Compressie in de cilinder 2) Vonk bij de bougie 3) Te weinig brandstof (benzine) 4) Niet ter zake.

U gaf aan dat u tot de conclusie was gekomen dat het de computer (ECU) zou kunnen zijn en dat u die hebt gecontroleerd en dat alles in orde was. Ik weet niet hoe u tot die conclusie bent gekomen, maar u hebt gecontroleerd of er daadwerkelijk stroom naar de bougies gaat. Dat is eenvoudig: verwijder er gewoon een en sluit deze aan op de bijbehorende bougiekabel. Laat de bougie stevig aan de grond liggen en laat iemand hem een beetje losmaken op de contactplaat. Controleer vervolgens of er een vonk bij de bougie komt. Ja, de bougie moet aan de grond worden gehouden door een metalen onderdeel van de motor. Als er een vonk is, kunt u die storing uitsluiten.
Nadat u de ECU (computer) hebt gecontroleerd en getest, gaf u aan dat de bougies nat waren van de benzine. Dit wijst erop dat er benzine in de cilinder komt en dat de injectoren goed of slecht functioneren.
Ik heb de compressie en ten slotte de timing gecontroleerd.
Tot slot wil ik u graag vragen naar het probleem, zodat ik u gerichter kan helpen. Met vriendelijke groet, ik hoop dat uw probleem snel is opgelost.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.