Zoek MDM

Bulletin

Rood oliedrukindicatielampje R1200GS

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 11 maanden geleden #50261 door handmatig-mechanisch
Rood oliedrukwaarschuwingslampje R1200GS Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik breek mijn hoofd.

Ik heb een R1200GS uit 2012.

Drie maanden geleden heeft hij een onderhoudsbeurt gehad. Ik heb de Castrol Power RS Racing 4.5W40 olie en het originele filter vervangen.

Het oliepeil in de oliepeilstok staat bijna op het maximum. Maar bij de zes streepjes van de temperatuur gaat het rode oliedruklampje branden.

. Ik heb de oliedruksensor vervangen, maar het probleem blijft bestaan.

Ik heb net de olie en het filter vervangen. Ik heb er een semi-synthetische Castrol Active 20W50 met het originele filter in gedaan,

en Ik denk niet dat er iets aan de grond zit, aangezien ik de motor helemaal niet heb aangeraakt, behalve het vervangen van de olie en het filter.

Als er iets aan de grond zit, zou het rode lampje alleen gaan branden als het contact wordt aangezet en permanent zijn, maar het gebeurt pas als de temperatuur zes streepjes bereikt.

Ik heb de fiets gescand en er zijn geen foutcodes verschenen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 11 maanden geleden #50273 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Rood oliedrukwaarschuwingslampje op de R1200GS
Kijk, soms hebben vervangingsfilters geen klep of helemaal geen klep. Controleer of je de oude hebt die je de eerste keer hebt verwijderd. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 11 maanden geleden #50281 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Rood oliedrukwaarschuwingslampje op de R1200GS

TAPON777 schreef: Kijk, soms hebben vervangende filters geen klep of helemaal geen klep. Controleer of je de oude hebt die je de eerste keer hebt verwijderd. Groeten.

Ik heb het oude filter niet meer, maar ik heb er wel een origineel BMW-filter in gezet.