Zoek MDM

Bulletin

Elektrisch probleem met Golf IV

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 11 maanden geleden #50242 door handmatig-mechanisch
Elektrisch probleem met Golf IV Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een Golf 4 Conceptline, 1400. Zekering 14 is doorgebrand. De ramen, binnenverlichting en achteruitkijkspiegels werken niet. Het slot van de achterklep is uitgeschakeld om te voorkomen dat de zekering doorbrandt. Het werkte een tijdje prima, maar nu zijn we weer terug bij af. Ik merk dat de zekering doorbrandt wanneer ik de auto met de sleutel op slot doe (centrale vergrendeling). Even ter verduidelijking: als ik de auto open en dan zekering 14 erin doe, kan ik alle bovengenoemde apparaten bedienen. Als ik de auto wil verlaten, haal ik zekering 14 eruit. Als ik hem erin laat zitten en de auto op slot doe, brandt hij door. Kan iemand mij een oplossing geven (behalve de auto naar een monteur brengen)?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 11 maanden geleden #50243 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp: Elektrisch probleem met de Golf IV
Open de kofferbak en kijk naar de kabelboom waar het scharnier doorheen loopt. Die breken meestal bij het openen en sluiten van de deur. Als je op de vergrendelknop drukt, is de kabel van het kofferbakslot gerafeld en schuurt hij tegen het chassis.
Kortsluiting naar aarde, kapotte zekering. Ik ben geen waarzegster, maar dat is het vrijwel zeker.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 11 maanden geleden #50245 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp: Elektrisch probleem met de Golf IV
Ik heb er één gehad en het probleem zat in de kabelboom in het linker voorportier (bestuurdersdeur).