Zoek MDM

Bulletin

Mercedes Benz 180d diesel start moeilijk en rookt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 2 maanden geleden - 10 jaar en 2 maanden geleden #50134 door handmatig-mechanisch
Mercedes-Benz 180d diesel, start moeilijk, rookt. Uitgegeven door manual-mecanica.
Goedemorgen, ik ben nieuw op het forum. Ik heb een probleem met een Mercedes-Benz 180, model 1994, diesel. Het probleem is dat hij moeilijk start en dat hij veel rookt als hij start. En als ik hem stop, wil hij niet meer starten of heeft hij moeite en blijft hij roken. Wat zou het probleem kunnen zijn, zodat ik advies kan krijgen? Ik zou jullie hulp zeer op prijs stellen.
Laatste editie: 10 jaar 2 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 2 maanden geleden #50139 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs op het probleem met de Mercedes-Benz 180d diesel : moeilijk starten, rook
Hallo, controleer de spanningsval bij het starten; deze mag niet onder de 11 volt komen. Anders draait de motor te laag. Verwijder vervolgens de gloeibougies en kijk of ze binnen 5 seconden rood worden; zo niet, dan zijn ze defect. Soms starten ze moeilijk als ze koud zijn, en als ze warm zijn, start hij helemaal niet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 2 maanden geleden #50147 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs op het probleem met de Mercedes-Benz 180d diesel : moeilijk starten, rook
Hallo...
Nog wat meer informatie, bijvoorbeeld: Wat is de kleur van de rook? Rookt de rook alleen bij het starten?
Het vorige antwoord zou de eerste en makkelijkste manier zijn om de gloeibougiebox te controleren, maar zodra deze warm is, zou hij zonder problemen moeten starten.
Ik zou ook de brandstoftoevoer naar de pomp controleren.
Een andere veelvoorkomende fout die rook en slecht starten veroorzaakt, zowel koud als warm, in de OM602-motor (die in jouw auto) is kettingrek. Dit kun je controleren door de krukas op BDP te zetten en het nokkenasdeksel te verwijderen om te controleren of de nokkenas op zijn markering staat.