Zoek MDM

Bulletin

Citroen Saxo 1.1 benzine start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar 2 weken geleden - 10 jaar 2 weken geleden #50135 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het probleem van een Citroen Saxo 1.1 benzinemotor die niet startte.
Hallo Fiat 147, bedankt voor je reactie. Hij heeft ongeveer 3 jaar stilgestaan en we wisten niet dat benzine een residu kan achterlaten, dus de auto had een reservetank. Ik moet zeggen dat ik vóór de eerste poging om hem te starten 10 liter verse benzine heb gekocht, die waarschijnlijk met de reserveliters is vermengd. Ik heb nieuwe bougies gekocht omdat ze goedkoop zijn, voor de zekerheid, en de injectoren zijn schoongemaakt. Raadt u nog steeds aan om alle benzine uit de auto te laten lopen en hem voor de zekerheid bij te vullen met verse benzine? Of zou ik ook een filter verstopt kunnen hebben en moet ik die daarom schoonmaken?

De pakkingen zijn nieuw en alles is goed afgedicht. Er zijn geen lekken waargenomen en alles is met het juiste koppel vastgedraaid, aangezien ik over het benodigde gereedschap beschik.

Hartelijk dank voor uw aandacht. Ik hoop snel een oplossing te vinden!
Laatst bewerkt: 10 jaar 2 weken geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar 2 weken geleden #50136 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het probleem van een Citroen Saxo 1.1 benzinemotor die niet startte.
Hallo,:) ... heb geduld. 3 jaar is lang genoeg. Vervang alle filters, blaas de leidingen schoon met perslucht. Haal de pomp uit de tank, maak het voorfilter (zeef) schoon en controleer of het niet vastzit. Als hij nog steeds niet start, meet dan de brandstofdruk met de Shrader-klep op de brandstofrail of probeer een andere methode parallel. In ieder geval, wanneer u het contact aanzet zonder de motor te starten, hoort u de pomp draaien en vervolgens stoppen (als de motor niet start). Dit is normaal. Succes en laat ons weten hoe het gaat. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar 1 week geleden #50171 door handmatig-mechanisch
Hallo! Hartelijk dank allemaal voor jullie input!

Het bleek een klein probleempje met de kleppen te zijn. Eén was verkeerd afgesteld, en na ze allemaal opnieuw te hebben gekalibreerd, begon het weer. Dus ik sluit dit topic. Nogmaals hartelijk dank allemaal!