Zoek MDM

Bulletin

Citroen Saxo 1.1 benzine start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar 3 weken geleden - 10 jaar 3 weken geleden #50100 door handmatig-mechanisch
start niet .
Goedemiddag,

ik word helemaal gek van een Citroën Saxo die een tijdje stil had gestaan vanwege een koppakking die vervangen moest worden. De auto liep perfect, behalve dat hij al zijn water verloor en constant bijgevuld moest worden...

Na lange tijd heb ik besloten het zelf te doen. De motor is naar de schaafbank gebracht, ik heb de schroeven, keerringen en bougies vervangen, evenals een paar kleppen gesteld en de distributie getimed (alles volgens het werkplaatshandboek).

Maar nu merk ik dat hij toch niet start. Ik heb de injectoren verwijderd en schoongemaakt, ondanks dat ze zonder problemen benzine spuwden. Ik heb ook een bougie tegen het motorblok gezet om de vonk te controleren. Ik heb de distributie opnieuw getimed, één tand voorbij de markering op de krukas. Ik heb het luchtfilter losgekoppeld. De enige manier waarop hij probeert te starten is door benzine rechtstreeks in de motor te gieten, en dan slaat hij af. Ik ben volkomen verbijsterd. Alle hulp is welkom.

Alvast heel erg bedankt!
Laatst bewerkt: 10 jaar 3 weken geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar 3 weken geleden #50101 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het probleem van een Citroen Saxo 1.1 benzinemotor die niet startte.
Ontlucht de injectiepomp grondig, er kan lucht in zitten. Ik zeg dit omdat brandstof rechtstreeks in de cilinder gieten de motor start. Er komt geen benzine in de cilinders.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar 3 weken geleden #50108 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het probleem van een Citroen Saxo 1.1 benzinemotor die niet startte.
Allereerst, hartelijk dank voor je snelle reactie. Ik zal erop staan om het te ontluchten zoals je zegt en ervoor te zorgen dat er geen lucht meer in het circuit zit. Zit het alleen aan de ontluchter rechts van de injectoren? Of zit er nog een verborgen?

Zodra ik het geprobeerd heb, laat ik je weten hoe het gegaan is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar 2 weken geleden #50126 door handmatig-mechanisch
Hallo,

ik heb al duizend keer geprobeerd te ontluchten. Hij lijkt goed te ontluchten en er zit geen lucht meer in het circuit, maar hij start gewoon niet. Weet je of er nog een verborgen ontluchter is, of kan iemand iets anders bedenken wat er mis mee zou kunnen zijn?

Alvast bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar 2 weken geleden #50127 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik lees je bericht... hij vonkt, de injectiepuls is goed, de compressie is weg... na reparatie van de motor, ervan uitgaande dat hij (mechanisch) in orde is, stuur je hem een benzine-onderdeel, maar verder vermeld je niet wanneer hij stilstond. De brandstof in de tank verslechtert, verslechterde benzine heeft een zeer specifieke en aanhoudende geur, en als er benzine in de tank van slechte kwaliteit in zit... start hij niet. Wees daar voorzichtig mee. Ik heb gezien dat benzine van slechte kwaliteit ook de bougies van de motor snel kan verslechteren, ik weet niet waarom, maar ik heb het wel gemerkt...
Iets anders is een luchtlek via de inlaat, een losgeraakte pakking of pakking van het spruitstuk, de MAP, enz. Groeten en laat ons weten hoe het gaat.