Zoek MDM

Bulletin

Chevrolet 250 oliedruk

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar 1 maand geleden #50064 door handmatig-mechanisch
Chevrolet 250 Oliedruk Geplaatst door manual-mecanica
Goedenavond.. Ik ga je vertellen over mijn kleine probleem. Iets meer dan een jaar geleden kocht ik een C10 pick-uptruck uit 1968 met een 250-motor, een behoorlijke laadstang, maar prachtig om te zien. Na hem een tijdje gebruikt te hebben, merkte ik dat de oliedruk niet optimaal was, dus besloot ik de motor te vervangen. Toen ik hem uit elkaar haalde, wilde ik mezelf doodrijden, maar met veel moeite heb ik hem afgemaakt. Ik heb hem helemaal opnieuw opgebouwd, krukas, nokkenas, zuigers, standaard nokkenas, oliepomp, nieuwe cilinderkop, ik denk alles. Ik heb de truck in de werkplaats staan omdat hij al volledig uit elkaar was gehaald, en nu wordt er aan de carrosserie gewerkt. Veel werk. Een paar dagen geleden heb ik de radiator gemonteerd om de oliedruk en de motortemperatuur te controleren. De druk toen ik hem aanzette was 40 pond per gallon. Het probleem is dat toen de temperatuur 70 graden bereikte, de druk begon te dalen, tot wel 10 pond per gallon (altijd regulerend). Daar schrok ik behoorlijk van. De vraag is: is deze daling van de oliedruk normaal? En wat is de normale druk voor deze motor? Als u me kunt helpen, zou ik daar heel dankbaar voor zijn. En zo niet, dan ook! Houd de ijzers vast.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar 1 maand geleden #50065 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp: Chevrolet 250 oliedruk
Hoeveel heb je aan de krukas laten repareren?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar 3 weken geleden #50075 door handmatig-mechanisch
Ik weet het niet meer precies. Ik heb hem een tijdje geleden uit de slijpmachine gehaald en langzaam in elkaar gezet. Zou de krukasmaat van invloed kunnen zijn? Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar 3 weken geleden #50080 door handmatig-mechanisch
Hallo. De oliedruk zal altijd de neiging hebben te dalen bij een normale bedrijfstemperatuur. Als extra opmerking kan ik toevoegen dat je de druk bij 1500 tpm moet meten en het toerentalbereik een tijdje stabiel moet houden, waarbij je controleert of de druk niet binnen dat bereik daalt. Als de druk op 1 bar (14,7 lbs) blijft, kan dit als normaal worden beschouwd. Omdat motoren niet gebouwd zijn om stationair te draaien (wat veel schade veroorzaakt),
moet je rekening houden met de kwaliteit van de smeerolie die je gebruikt. Volg ook het advies van je collega op door de krukasspeling ten opzichte van de metalen opnieuw te meten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar 3 weken geleden #50109 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor het advies. Bij ongeveer 2000 tpm bereikte de druk bijna 20 pond. Toch was ik niet tevreden, dus heb ik de moeite genomen om het carter te demonteren en de pomp op te sturen om te testen. Toen ik die verwijderde, ontdekte ik dat er op de bodem van het carter vuil zat van het slijpen, net als op de aanzuiging. Daarom besloot ik het volledig te demonteren om alle circuits van het blok te reinigen en de pomp op te sturen om te testen. De krukas staat op 0,20!!