Goedenavond.. Ik ga je vertellen over mijn kleine probleem. Iets meer dan een jaar geleden kocht ik een C10 pick-uptruck uit 1968 met een 250-motor, een behoorlijke laadstang, maar prachtig om te zien. Na hem een tijdje gebruikt te hebben, merkte ik dat de oliedruk niet optimaal was, dus besloot ik de motor te vervangen. Toen ik hem uit elkaar haalde, wilde ik mezelf doodrijden, maar met veel moeite heb ik hem afgemaakt. Ik heb hem helemaal opnieuw opgebouwd, krukas, nokkenas, zuigers, standaard nokkenas, oliepomp, nieuwe cilinderkop, ik denk alles. Ik heb de truck in de werkplaats staan omdat hij al volledig uit elkaar was gehaald, en nu wordt er aan de carrosserie gewerkt. Veel werk. Een paar dagen geleden heb ik de radiator gemonteerd om de oliedruk en de motortemperatuur te controleren. De druk toen ik hem aanzette was 40 pond per gallon. Het probleem is dat toen de temperatuur 70 graden bereikte, de druk begon te dalen, tot wel 10 pond per gallon (altijd regulerend). Daar schrok ik behoorlijk van. De vraag is: is deze daling van de oliedruk normaal? En wat is de normale druk voor deze motor? Als u me kunt helpen, zou ik daar heel dankbaar voor zijn. En zo niet, dan ook! Houd de ijzers vast.