Zoek MDM

Bulletin

HELP: Elektrische handremstoring Scenic 2

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 11 maanden geleden #49933 door handmatig-mechanisch
Elektrische handremstoring Scenic 2 HELP Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een storing in de elektrische handrem van mijn Grand Scenic II. Hij werkt prima. De storing wordt weergegeven op het dashboard. Wanneer ik de auto echter op slot doe en het dashboard uitvalt, begint een relais in de achterste behuizing van de elektrische handrem te piepen. Hoe kan ik dit oplossen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 11 maanden geleden #49936 door handmatig-mechanisch
Reactie van een monteur op het onderwerp van een defecte elektrische handrem op de Scenic 2. HELP
Hallo elzoodesastre, de parkeerrem wordt elektronisch aangestuurd. Ik raad aan om de regelelektronica te diagnosticeren met een diagnosetool met specifieke Renault-software. Ik heb gevallen gezien waarin dit probleem werd opgelost door de elektronische module de minimale en maximale remposities te laten "leren" (deze test de stops en onthoudt ze). Dit kan worden gedaan zolang er geen andere fouten in de regelelektronica van het systeem zijn. Voor al het bovenstaande hebt u software nodig en een technicus die is opgeleid in de regelelektronica van de bedrijfsrem in voertuigen met geavanceerde elektronica op het gebied van veiligheid en prestaties. Als u vragen of foutmeldingen heeft, kunt u ons schrijven. Met vriendelijke groet. :)

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.