Zoek MDM

Bulletin

Motorgeluid na het opwarmen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 11 maanden geleden #49917 door handmatig-mechanisch
Motorgeluid na het opwarmen Geplaatst door manual-mecanica
Hallo forumleden, vandaag wil ik graag iets vragen over een probleem dat ik met drie auto's heb. Het probleem is bij alle drie hetzelfde. Door de nalatigheid van de eigenaren is de motor van de auto's flink oververhit geraakt. Nadat problemen zoals een verstopte radiator, een vastzittende thermostaat of simpelweg het niet bijvullen van koelvloeistof waren opgelost, maken de auto's een motorgeluid, vergelijkbaar met het geluid van dieselmotoren, maar dan minder luid, en dat geluid maken ze alleen bergopwaarts. De auto's worden niet warm, ze werken blijkbaar normaal, maar het geluid is er wel. Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 11 maanden geleden #49924 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp: Motorgeluid na het opwarmen
IK HEB MEER INFORMATIE NODIG. OF U DE CILINDERKOPPEN HEEFT GEDEMONTEERD. OF DE AUTO'S VAN HETZELFDE MERK EN MODEL ZIJN. OF DE AUTO GOED START, ZOWEL KOUD ALS WARM, OF DE MOTOROLIE EN HET FILTER OP HET JUISTE NIVEAU ZIJN VERVANGEN...ENZ.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 11 maanden geleden #49926 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, ik heb twee Daewoo Matizs gehad en die hebben altijd last van een verkeerde kalibratie van een van de kleppen, net als de Chevrolet Spark. Het is merkbaar of luider naarmate je bergop rijdt. Als je wilt, kun je mijn e-mailadres noteren. En ik stuur je de complete mechanische en elektrische handleiding voor deze auto. Stuur me een e-mail via je e-mailadres, dan kan ik je die sturen. Groeten uit Venezuela.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 11 maanden geleden #49944 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je antwoord. Het gaat om drie Corolla's, waarvan de cilinderkop, verdeler of distributieriem nooit zijn aangeraakt. Bij één van hen merkte ik dat hij dat geluid begon te maken tijdens het opwarmen en dat het daarna niet meer hetzelfde was. Tegenwoordig is de pakking of koppakking van een Kia Sportage vervangen, is de cilinderkop gereviseerd, staat de distributieriem op zijn plaats, heeft hij geen verdeler meer en zijn de kleppen gekalibreerd, maar het geluid bleef. De eigenaar zegt dat hij dat geluid niet maakte vóór het opwarmen. Na navraag bij monteurs hebben ze me verteld dat de timing mogelijk voorloopt, maar zoals ik je al vertelde, is de timing van de andere auto's nooit aangeraakt. Waar ik zeker van ben, is dat ze na het opwarmen zo bleven.