Zoek MDM

Bulletin

PROBLEEM MET KOPPELING OF HANDGESCHAKELDE VERSNELLINGSBAK HYUNDAI TUCSON

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 11 maanden geleden #49892 door handmatig-mechanisch
Ik heb een Hyundai Tucson SUV uit 2006 met een 2,0-liter motor, tweewielaandrijving, benzinemotor en een handgeschakelde versnellingsbak. Ik heb een probleem. De auto maakt een geluid met de handgeschakelde versnellingsbak in neutraal, en als ik het koppelingspedaal intrap, verdwijnt het geluid.
Ik heb verschillende monteurs geraadpleegd, en ze geven verschillende diagnoses. De een zegt dat het de kraag is, de ander zegt dat het het lager van de ingaande as is, en weer een ander zegt dat het de losse koppelingsplaatveren zijn.
Wie kan me echt vertellen wat het probleem zou kunnen zijn?
Ik heb ook iemand nodig die de lagernummers van de handgeschakelde versnellingsbak en het differentieel kan zien die niet origineel van de fabrikant zijn. Ze kunnen van andere lagerfabrikanten zijn, zoals INA, TIMKEN, NSK, KOYO, FAG, SKF, enz. Dit is om aanzienlijk geld te besparen.
Voordat ik de bak laat zakken, heb ik de nummers van alle lagers nodig.

Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 11 maanden geleden #49893 door handmatig-mechanisch
Het zijn de lagers van de versnellingsbak. Wanneer u het koppelingspedaal intrapt, wordt de versnellingsbak losgekoppeld van de motor en draait deze niet meer. Dit betekent dat er geen bijgeluiden te horen zijn. De kraag kunt u 100% uitsluiten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 11 maanden geleden #49894 door handmatig-mechanisch
Meestal is het andersom. Als het de lagers van de versnellingsbak zijn, maakt hij in neutraal geen geluid, omdat de assen die de tandwielen vasthouden niet worden geforceerd. Ik heb vaak gezien hoe een kraag (een lager) doet wat je beschrijft als hij in slechte staat is: als je de koppeling intrapt, druk je hem tegen de naaf, waardoor hij kan stoppen of minder geluid maakt. Als je het pedaal loslaat, laat je hem los en blijft hij draaien in contact met de naaf, maar dan vrijer, vandaar het geluid.
Toch zijn dit soort geluiden complex en kunnen ze je verrassen; sluit niets zomaar uit. Omdat je de versnellingsbak toch moet laten zakken, is het het eenvoudigst om eerst de kraag te controleren, en als die geen geluid maakt, zul je de versnellingsbak moeten controleren, zoals mijn collega al zei.
Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 11 maanden geleden #49898 door handmatig-mechanisch
Ik denk ook dat het aan het druklager van de koppeling ligt. Om dezelfde redenen die mijn collega "ostiasoveja" al aangaf, eraan toevoegend dat als het primaire lager defect was, de kogels "vierkant" zouden zijn, de as speling zou hebben en de tandwielen niet goed zouden aangrijpen. Bovendien zou het lager aan de andere kant van de as ook beschadigd zijn. Stel je eens voor hoe snel dit lager zou breken als het defect was, gezien de krachten die het moet weerstaan. Het defect dat u beschrijft, heeft te maken met het druklager van de koppeling. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 11 maanden geleden #49899 door handmatig-mechanisch
Het probleem is de rol van de aftakas of ingaande as van de doos