Zoek MDM

Bulletin

Waar komt water in de olie van een Opel Corsa 1.2?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 4 maanden geleden #49740 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal.
Ik heb net gemerkt dat er water in de olie van de motor van mijn auto lekt. Hij heeft 200.000 km op de teller staan. Het expansiereservoir is leeg. Ik ben op zoek naar mogelijke oorzaken. In eerste instantie denk ik dat het de cilinderkoppakking zou kunnen zijn. De auto is echter niet oververhit geraakt, wat een veelvoorkomende oorzaak is van pakkingschade.
Hoe kan ik controleren waar het lekt? Ik zou de cilinderkop niet onnodig willen optillen. Ik heb gelezen dat het de water-oliewisselaar zou kunnen zijn, als die er is. Maar ik denk niet dat de Corsa er een heeft.
Is er een andere bron waar het zou kunnen lekken? Ik herhaal: het is water in de olie, niet andersom.
Bedankt en met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 4 maanden geleden #49742 door handmatig-mechanisch
Antwoord van Manual-mecanica op het onderwerp: Waar komt water in de olie van een Opel Corsa 1.2?
Hoi Maliayo, het zou makkelijk de pakking kunnen zijn, hoewel je zegt dat die niet oververhit is geraakt (tenminste, voor zover je weet), maar het zou de vorige eigenaar ook kunnen zijn overkomen... laten we eens kijken of er een nieuwe slang, de thermostaat, de radiator door een tik, enz. is. Als het de warmtewisselaar was (die er niet is), zou er olie over het hele koelsysteem zitten (voor zover ik heb gezien). Het optillen van de cilinderkop van die motor is heel eenvoudig, het is de beste manier om te zien of de pakking verbrand is (hoogstwaarschijnlijk) en maak van de gelegenheid gebruik om de klepsteel en nokkenaskeerringen te vervangen en de kleppen te slijpen (hij heeft KMTS en zou zo goed als nieuw zijn). Als er water in de olie komt, blijft het als "room" zoals ze zeggen en degradeert het. Het kan ook zijn dat het alleen verbruikt wordt doordat het de verbrandingskamer binnenkomt (via de pakking), en een andere mogelijkheid is dat er een scheur in de cilinderkop zit en dat het zich daar vermengt. Het lijkt op de pakking. Met vriendelijke groet!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.