Zoek MDM

Bulletin

zwarte rook uitlaat crdi hyundai 2010

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 2 maanden geleden #49736 door handmatig-mechanisch
Vrienden, ik heb een werkauto, een Hyundai CRDI uit 2010. Hij stoot zwarte rook uit de uitlaat. Ik heb de monteur gecontroleerd en hij zei dat het een vuile ergometer was. Ik heb de ergometer schoongemaakt, gedemonteerd en gewassen. Ik heb ook het inlaatspruitstuk verwijderd en schoongemaakt. Ik heb de injectoren op een testbank gecontroleerd en ze vertelden me dat ze in orde en gelijkmatig waren. Ik rijd en stationair. Hij stoot geen rook uit, maar als ik veel accelereer, is er zwarte rook zichtbaar, die stopt als ik in de vierde versnelling ga. Toevallig raakte de sensor op het luchtfilter in de slang die naar de turbo gaat los en stopte hij met het uitstoten van zwarte rook, maar hij accelereerde niet meer dan 3000 tpm per minuut. De monteur heeft hem gescand en hij geeft alleen een indicatie van een koppelingssensor, waarvan de monteur me vertelt dat die niet in de emissieregeling zit. Ik heb de lambdasonde gecontroleerd en mijn probleem blijft bestaan. Ik zou willen vragen of iemand een storing kent en me kan vertellen wat ik moet doen. De motor heeft vermogen, maar hij begon zwarte rook uit te stoten. Ik heb antirookadditief toegevoegd, maar er gebeurt niets. Hij verbruikt geen olie.
Bedankt voor je reactie,
Jose.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 2 maanden geleden #49744 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp zwarte rook in de uitlaat van een Hyundai CRDI uit 2010.
De koppelingssensor beïnvloedt hoe snel je hem indrukt. Hij geeft een signaal en zorgt er meestal voor dat de vervroeging en de doorstroming afnemen, waardoor het toerental daalt en je beter kunt schakelen. Als dit op de scantool verschijnt, moet je controleren of de connector defect is... laten we zeggen dat hij het signaal "koppeling ingedrukt" afgeeft en je te laat accelereert (een tegenstrijdigheid), vandaar de inspuittiming (vandaar de rook...), dat lijkt mij de relatie te zijn die de koppelingssensor hiermee zou kunnen hebben. Laat ons weten wat het resultaat is. Groeten, Antonio1!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.