Zoek MDM

Bulletin

verlies van vermogen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar 1 maand geleden #49525 door handmatig-mechanisch
Vermogensverlies Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb hulp nodig. Ik heb een Renault Mégane uit 2005 met een K4M-motor. Ik merk al een tijdje dat hij meer brandstof verbruikt en dat hij zwaarder wordt, alsof hij niet meer reageert op acceleratie zoals voorheen. Dit merk ik vooral bij het inhalen. Hij reageerde en accelereerde altijd verschrikkelijk, maar nu reageert hij, zoals ze zeggen, als een varken.

Hartelijk dank voor uw tijd en ik hoop dat iemand me kan adviseren wat ik moet doen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar 1 maand geleden #49531 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp vermogensverlies
Hoi, mijnheer. K4M-motoren reageren fenomenaal snel. Als het vermogensverlies geleidelijk begint en het storingslampje niet brandt, is het brandstoffilter waarschijnlijk verstopt of is de brandstofpomp defect. Meet in ieder geval de brandstofraildruk. Controleer ook of de auto niet remt... of dat hij op drie cilinders staat omdat een bobine (pentype) kapot is. In dat geval ervaart u een verlies aan soepelheid van de motor, vooral bij stationair draaien... naast al het bovenstaande. Met vriendelijke groet en veel succes vanuit Chili. Laat ons weten hoe het is gegaan.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.