Zoek MDM

Bulletin

Mazda BT 50 vermogensverlies en toerental

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 3 maanden geleden #49519 door handmatig-mechanisch
Mazda BT 50 vermogensverlies en toerental Geplaatst door manual-mecanica
:ohmy: Vrienden, mijn Mazda BT 50 uit 2008 met 130.000 km op de teller begon vermogen te verliezen. Het toerental komt niet boven de 2500 km/u en het is waardeloos. Na een paar keer stationair accelereren ontstopt hij soms en gaat hij verder, maar hij komt niet boven de 110 km/u. De scanner gaf injectoren aan, en ik heb nieuwe en zeer dure gekocht. De olie- en benzinefilters zijn vervangen, de tank, EGR-klep en krukassensor zijn schoongemaakt, de turbo is gecontroleerd, de turboradiator is schoongemaakt, nieuwe gloeibougies of bougies, enz. De scanner geeft niets meer aan en het blijft als een schildpad.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 3 maanden geleden #49521 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica het vermogensverlies en toerentalprobleem
Hallo, meet de druk van de hogedrukpomp direct bij de uitlaat. Controleer ook de druk in de injectierail. Als de pompdruk binnen de gespecificeerde parameters valt, is er waarschijnlijk een probleem met de raildrukregelaar.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 3 maanden geleden #49566 door handmatig-mechanisch
Hoi Emonroy, ik heb je suggestie opgevolgd en hij werkt prima. Ik heb de katalysator verwijderd, die behoorlijk vuil was. Hij draait nu normaal en kan een snelheid van 140 km/u (87 mph) bereiken. Dat is nu acceptabel.
Hij start heel langzaam met de sleutel, maar na een paar meter duwen slaat hij meteen aan. De gloeibougies van de startmotor zijn gecontroleerd en zijn nieuw. Help me alsjeblieft.:-(

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 5 maanden geleden #52279 door handmatig-mechanisch
Geachte heer, ik wilde weten of ik het probleem met het vermogen en toerental kan oplossen. Hetzelfde gebeurt met mijn Mazda BT50.

rikorn7 schreef: Hoi emonroy, ik heb je suggestie opgevolgd en hij werkt prima. Ik heb de katalysator verwijderd, die behoorlijk vuil was. Hij draait nu normaal en haalt slechts 140 km/u. Dat is nu acceptabel.
Hij begint erg langzaam te worden met de sleutel, maar na een paar meter duwen start hij meteen. De gloeibougies en bougies van de startmotor zijn gecontroleerd; ze zijn nieuw. Help me alsjeblieft.:-(