Zoek MDM

Bulletin

Verlies van koelvloeistof uit het reservoir

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar 1 maand geleden - 10 jaar 1 maand geleden #49518 door handmatig-mechanisch
Verlies van koelmiddel uit het reservoir Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemiddag...

Wat zou de beste beslissing zijn...?

Een paar dagen geleden had ik het probleem met mijn auto, een Ford Fiesta Power uit 2006, synchroon, met de koelvloeistof opgelost. U gaf me vriendelijk wat ideeën die wat licht wierpen, overbodig om te zeggen, dank u wel.

Vandaag ben ik naar een monteur geweest en hij legde het volgende uit: de auto verliest geen zichtbaar water via een van de slangen; de binnenbekleding is niet of vertoont geen tekenen van nat of vochtig te zijn, maar er leek een straaltje heet water uit te komen, wat het verwarmingsrooster of de aircoleiding zou kunnen zijn. De monteur vroeg of de kachel aan stond, en in feite heeft hij dat nooit hoeven doen, maar zijn mening is dat het water via die kant verloren gaat. Het is goed om te weten dat de auto tot nu toe niet oververhit is geraakt en draait of werkt op een gemiddelde temperatuur van 32 graden Celsius, of midden op de temperatuurklok.

Hij voegt eraan toe dat het kernprobleem, en hier zal ik proberen zo gedetailleerd mogelijk te zijn over wat ik ervan begreep, de thermostaat is, die eruitziet als een klein kastje. De monteur suggereert dat, aangezien de verwarming in Venezuela niet wordt gebruikt, de route kan worden ingekort met wat jullie een "S"-type slang noemen. Ik weet niet wat dat zou zijn, waardoor de route nu korter zou kunnen zijn, maar de verwarming zou niet meer werken, wat betekent dat het gedeeltelijk zou worden afgekeurd door hem te beëindigen, aangezien het als zodanig elimineren niet mogelijk zou zijn omdat het voertuig oververhit zou raken.

De nadelen en het onvoorspelbare risico dat dit gebeurt, zijn dat het materiaal van dit onderdeel, het kastje waar de thermostaat zich in bevindt, bakeliet (kunststof) is, dat de neiging heeft te verkolen door hitte en de doorgang van heet water. Er bestaat het gevaar dat bij het verwijderen van de slangen om de zogenaamde "S"-type slang aan te sluiten, een van de verbindingen kan breken, omdat deze te dun is. Als dit ongunstig uitpakt, wat heel vaak lijkt te gebeuren, zou de vervanging duur zijn als die aan deze kant van Venezuela te verkrijgen is, gezien de huidige situatie. Blijkbaar voldoet het generieke onderdeel niet altijd volledig aan zijn functie en is het goedkoper, maar moet het originele onderdeel, dat schaarser en duurder is, worden aangeschaft. Hij vertelde me ook dat ik de auto kon blijven gebruiken, maar dat ik de waterreserve in de gaten moest houden, aangezien die lekt...

Ik maak me zorgen of er inderdaad grote problemen zouden ontstaan als ik de auto of het voertuig blijf gebruiken om van huis naar mijn werk en de school van mijn kind te gaan, aangezien ik vrij ver van de hoofdstad woon...

Dank u voor uw aandacht en hulp, gebaseerd op uw criteria, die u mij kunt bieden...

Sergio Yglesias García
Laatst bewerkt: 10 jaar 1 maand geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar 1 maand geleden #49520 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp koelvloeistofverlies uit het reservoir
Hallo, kijk, ik geef je een paar tips zodat je het min of meer begrijpt en je je auto goed kunt controleren.
Ten eerste kan koelvloeistofverlies te wijten zijn aan verschillende factoren, waarvoor je elk onderdeel goed moet controleren.
1. Om het via de verwarming te laten ontsnappen, moet de radiator kapot zijn, en dat zou het interieur van de auto nat maken. Als er geen lek is of de vloer niet nat wordt, betekent dit dat er aan die kant geen lekkage is.
Thermostaat. De functie ervan is om het voertuig tot een bepaalde temperatuur te verwarmen. Vervolgens gaat hij open en laat hij het water erdoorheen stromen. Het waterverlies kan echter ook te wijten zijn aan een kapotte slang. Dat hoeft niet per se te lekken, want het kan door koken of stoom verloren gaan en het is moeilijk te vinden. Of de motor verbruikt het water via de cilinderkoppakking. Het lekt in de compressiekamer en stoot het uit. Hoe weet ik dat? Kijk naar de uitlaatpijp. Daar zou meer stoom dan normaal moeten stoten, omdat de katalysator een groot deel van de gassen in water omzet. Ik raad aan om het bij verschillende garages te laten controleren. Als u niet tevreden bent, vraag dan of u het ergens anders kunt laten controleren. Let op: de waterpompen lekken ook en soms zijn ze niet zichtbaar. Groeten en ik kan u helpen.

Atte uit Chili, automonteur.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.