Goedemiddag...
Wat zou de beste beslissing zijn...?
Een paar dagen geleden had ik het probleem met mijn auto, een Ford Fiesta Power uit 2006, synchroon, met de koelvloeistof opgelost. U gaf me vriendelijk wat ideeën die wat licht wierpen, overbodig om te zeggen, dank u wel.
Vandaag ben ik naar een monteur geweest en hij legde het volgende uit: de auto verliest geen zichtbaar water via een van de slangen; de binnenbekleding is niet of vertoont geen tekenen van nat of vochtig te zijn, maar er leek een straaltje heet water uit te komen, wat het verwarmingsrooster of de aircoleiding zou kunnen zijn. De monteur vroeg of de kachel aan stond, en in feite heeft hij dat nooit hoeven doen, maar zijn mening is dat het water via die kant verloren gaat. Het is goed om te weten dat de auto tot nu toe niet oververhit is geraakt en draait of werkt op een gemiddelde temperatuur van 32 graden Celsius, of midden op de temperatuurklok.
Hij voegt eraan toe dat het kernprobleem, en hier zal ik proberen zo gedetailleerd mogelijk te zijn over wat ik ervan begreep, de thermostaat is, die eruitziet als een klein kastje. De monteur suggereert dat, aangezien de verwarming in Venezuela niet wordt gebruikt, de route kan worden ingekort met wat jullie een "S"-type slang noemen. Ik weet niet wat dat zou zijn, waardoor de route nu korter zou kunnen zijn, maar de verwarming zou niet meer werken, wat betekent dat het gedeeltelijk zou worden afgekeurd door hem te beëindigen, aangezien het als zodanig elimineren niet mogelijk zou zijn omdat het voertuig oververhit zou raken.
De nadelen en het onvoorspelbare risico dat dit gebeurt, zijn dat het materiaal van dit onderdeel, het kastje waar de thermostaat zich in bevindt, bakeliet (kunststof) is, dat de neiging heeft te verkolen door hitte en de doorgang van heet water. Er bestaat het gevaar dat bij het verwijderen van de slangen om de zogenaamde "S"-type slang aan te sluiten, een van de verbindingen kan breken, omdat deze te dun is. Als dit ongunstig uitpakt, wat heel vaak lijkt te gebeuren, zou de vervanging duur zijn als die aan deze kant van Venezuela te verkrijgen is, gezien de huidige situatie. Blijkbaar voldoet het generieke onderdeel niet altijd volledig aan zijn functie en is het goedkoper, maar moet het originele onderdeel, dat schaarser en duurder is, worden aangeschaft. Hij vertelde me ook dat ik de auto kon blijven gebruiken, maar dat ik de waterreserve in de gaten moest houden, aangezien die lekt...
Ik maak me zorgen of er inderdaad grote problemen zouden ontstaan als ik de auto of het voertuig blijf gebruiken om van huis naar mijn werk en de school van mijn kind te gaan, aangezien ik vrij ver van de hoofdstad woon...
Dank u voor uw aandacht en hulp, gebaseerd op uw criteria, die u mij kunt bieden...
Sergio Yglesias García