Zoek MDM

Bulletin

het start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar 1 maand geleden #49480 door handmatig-mechanisch
start niet Geplaatst door manual-mecanica
Goedemorgen collega's, ik zit al een tijdje op dit forum en ik heb jullie hulp nodig. Mijn Kia Sephia uit 2000 met automaat wil niet starten. Ik draai de sleutel om en de startmotor draait de motor, maar hij start niet. Ik heb gemerkt dat er geen geluid is in de brandstofpomp als ik de sleutel erin steek. Ik heb de zekeringen en relais gecontroleerd en die zijn goed. Wat kan ik nog meer doen om hem te laten starten? Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar 1 maand geleden #49554 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp niet starten
Hoi Eduardo, je zegt dat de zekeringen en relais in orde zijn, maar ik weet niet of je het "injectierelais" bedoelt dat de brandstofpomp van stroom voorziet. Je hebt gecontroleerd of die stroom krijgt en of hij ook de contacten sluit en spanning naar de pomp stuurt. Zo ja, als de pomp wel stroom krijgt, moeten we onderzoeken of hij defect is, of er een draadbreuk is of een slechte verbinding in de connector.
Een ander probleem is dat je een gecodeerde sleutel (startonderbreker) hebt en dat je die niet kunt uitlezen (hij wordt niet herkend), waardoor de motor wel ronddraait maar niet start (zoals nu het geval is). Succes, met vriendelijke groet!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.