Zoek MDM

Bulletin

Te veel olie in de turboluchtleidingen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 2 maanden geleden #49323 door handmatig-mechanisch
Te veel olie in de turboluchtleidingen Geplaatst door manual-mecanica
Hallo en groeten aan iedereen... Ik heb een Musso Sanyong turbo diesel intercooler ontvangen en ik heb gemerkt dat de 2 luchtleidingen van de turbo nat zijn van de olie. Er stroomt olie naar het inlaatspruitstuk en ik wil graag weten of het een probleem met de turbo is dat er olie lekt of dat het iets normaals is en de luchtslangen vervangen moeten worden...
De auto heeft een olielek en de vloer is bevlekt aan de zijkant van de turboleidingen, maar de auto verbruikt geen olie... Ik waardeer uw mening, bedankt en groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 2 maanden geleden #49339 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp van te veel olie in de turboluchtleidingen
Bij de Peugeot Partner hoopt zich veel olie op in het inlaatspruitstuk, maar ik heb hiervoor nog geen sluitende technische oplossing kunnen vinden. Ik raad aan om regelmatig het oliepeil te controleren en de uitlaatgassen te inspecteren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 2 maanden geleden #49380 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp van te veel olie in de turboluchtleidingen
Bedankt, ik blijf het controleren, maar mij is verteld dat dit een probleem is dat dieselmotoren hebben, vooral als ze ouder worden... ze hebben ook aanbevolen de slangen te vervangen om lekken te voorkomen... bedankt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 2 maanden geleden #49397 door handmatig-mechanisch
Hallo, wat de olie in de turboslangen (en waarschijnlijk ook in de intercooler) zou kunnen veroorzaken, is een probleem met de oliedampinlaat (PCV). Overmatige slijtage van de zuiger en cilinder kan er ook voor zorgen dat deze gassen in de inlaat blazen. Ik zal je vertellen over een ervaring met een C-4 waar hetzelfde gebeurde. Het probleem was dat de injectormoeren los zaten, waardoor sommige injectoren compressie lekten, maar omdat ze een afdichting aan de bovenkant hebben, lieten ze de compressie niet ontsnappen. In plaats daarvan verzamelde het zich boven in de cilinderkop (die uit twee helften bestaat). Hierdoor kon alle oliedamp erdoorheen stromen, waardoor de PCV-klep in de tuimelaars richting de inlaat openging, waardoor de turbo-inlaat, de slangen en de intercooler vervuild raakten en het inlaatspruitstuk verder vervuild raakte toen deze damp zich mengde met het EGR-gas. Je kunt je niet voorstellen hoe zwaar het spruitstuk en de cilinderkopkanalen waren, gezien de hoeveelheid rommel die er lag... Ik moest alles schoonmaken. Het vervangen van de moeren en de koperen pakkingen van de injectoren loste het hele probleem bij deze 1.6 HDi op. In het geval van de Musso moest ook een lek in de turbobussen worden uitgesloten. Succes!