Zoek MDM

Bulletin

CLUCH

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 5 maanden geleden #49275 door handmatig-mechanisch
CLUCH Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een koppeling gemonteerd en die werkt niet. De hulpcilinder komt te ver naar buiten. De hendel die de kraag beweegt, lijkt niet terug te gaan en zorgt ervoor dat de cilinder eruit moet. Ik dacht dat dit de koppeling zou moeten activeren en dat dezelfde traagheid bij het koppelen ervoor zou zorgen dat de cilinderpijl weer op zijn plaats terugkeert. Dat gebeurt echter niet en de versnellingen grijpen niet aan en het pedaal wordt zwaar. Ik heb hem ontlucht en in ieder geval werkt de koppeling nog steeds niet. Wie kan mij advies of een standpunt geven over het probleem dat ik met mijn auto heb?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 5 maanden geleden #49299 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs CLUCH -onderwerp
Hallo, als u ons meer informatie over het voertuig zou geven, zouden we misschien tot een aantal conclusies kunnen komen over de storing, die er mogelijk meerdere kunnen zijn... Is het systeem leeggelopen tijdens het demonteren? Ik zie echter uit wat u zegt dat de pers niet werkt, wat betekent dat er geen weerstand is. Zou de schijf ondersteboven kunnen liggen? Laat het ons weten. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 5 maanden geleden #49311 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs CLUCH -onderwerp
Hallo, op basis van wat u hebt gezegd, raad ik aan om de volgende details te demonteren en te controleren:
De vork die de kraag activeert, mag niet verbogen zijn en bij veel modellen heeft deze een bout die eindigt in een kogel die de vork scharniert. Controleer ook de staat en de smering ervan.
Controleer voordat u de pers demonteert of het persmembraan niet in het midden verzonken is, wat betekent dat het niet plat ligt ten opzichte van de persbehuizing. Als dit wel het geval is, betekent dit dat de koppelingsplaat te dik is.
Controleer ook wat MOV 1973 u vertelt over de positie van de schijf.
Ik hoop dat ik u heb geholpen en dat uw probleem is opgelost.