Zoek MDM

Bulletin

Lekkage in uitlaat en ruitenwisser van Austin Mini 850

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 5 maanden geleden #49273 door handmatig-mechanisch
Lekkage in uitlaat en ruitenwisser van Austin Mini 850 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Mini 850. De uitlaatflens en het spruitstuk maken me het leven zuur. Ik heb de flens vervangen, uitlaatpasta aangebracht en alles is schoon. Er lekt nog steeds uitlaatgassen en het luchtfilter is na een paar kilometer nog steeds vuil. Iemand een idee? Ik moet ook zeggen dat de kegel van de buis en de uitlaat van het spruitstuk helemaal niet vervormd zijn.
De ruitenwisser daarentegen heeft nooit goed gewerkt. Hij heeft geen vermogen en stopt waar hij wil. Ik heb de motor gedemonteerd, schoongemaakt en een nieuw anker geplaatst. De inductorspoel heeft continuïteit en geen aardfouten. De borstels zijn intact, zonder krassen, en er zitten geen beschadigde draden op de motor. De koppeling werkt soepel (een soort tandheugel), maar hij heeft nog steeds geen vermogen. Hartelijk dank. Met vriendelijke groet, Joan

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 5 maanden geleden #49274 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs het probleem ruitenwissers van de Austin Mini 850
Het is vreemd dat als alles zo goed is, je een lek hebt. Het is waarschijnlijk een kleine vervorming. Misschien zijn alle reparaties uitgevoerd zonder de assemblage te demonteren en heb je gewerkt zonder goed zicht. Idealiter verwijder je de uitlaat en het spruitstuk. Eenmaal buiten monteer je het geheel weer om te kijken of ze echt op elkaar passen. Misschien moet je wat kleine reparaties uitvoeren die van buitenaf beter zichtbaar zijn. Je kunt er ook rekening mee houden dat het uitlaatsysteem verzadigd is en dat draagt bij aan lekkages vanaf de zwakste punten.
Wat betreft de ruitenwisser, je zegt ook dat je alle punten hebt gecontroleerd, maar toch werkt het niet. Als de wikkeling in orde is, zijn de koolborstels of koolborstels ook in orde, het spruitstuk, de tandheugel en de tandwielen zijn ook in orde. Daar kan ik niet veel over zeggen, als je de staat van alle naven en/of lagers van de motor en de tandwielen niet hebt vermeld. Groeten en succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 5 maanden geleden #49288 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs het probleem ruitenwissers van de Austin Mini 850
Hallo, bedankt voor je reactie. Ik ga de uitlaat eens bekijken, zoals je al zei, en kijken of ik iets over het hoofd zie door mijn slechte zicht. Wat de ruitenwisser betreft, die heeft bronzen bussen en die lijken niet versleten. Het enige wat ik nog moet doen, is controleren of er voldoende spanning is wanneer ik op de schakelaar druk. Ik hoop het probleem snel te vinden. Nogmaals bedankt. Met vriendelijke groet, Joan