Zoek MDM

Bulletin

Astra 2.0 opstartprobleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 5 maanden geleden #49261 door handmatig-mechanisch
Astra 2.0 Opstartprobleem Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier. Dus excuseer me voor eventuele onjuistheden.
Ik heb een Astra uit '99 met benzinemotor en CNG, een 2,0-liter motor, en ik heb een paar kleine probleempjes waarvan ik niet weet of ze met elkaar te maken hebben.
Ten eerste start de auto moeilijk. Ik moet hem meerdere keren ronddraaien en ik ben bang dat de startmotor kapotgaat.
Ten tweede, als ik hard rijd en druk uitoefen, verschijnt er een waarschuwingslampje op het dashboard waarvan ik niet weet wat het betekent. Het is een klein vierkantje met een symbool dat lijkt op een ventilator erin. Oh, en ik zal je vertellen dat ik de bougies en -kabels, de distributieriem en spanner, en de thermostaat al heb vervangen. De monteur die het werk heeft gedaan, heeft een scanner gebruikt en zei dat er geen fouten werden weergegeven. Om het helemaal af te maken, startte de auto prima toen ik er was. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Heel erg bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 5 maanden geleden #49277 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Astra 2.0 startprobleem
Allereerst zeg je dat de auto op CNG loopt. Ik schat in dat je hem op benzine start. Het probleem is dat zodra hij op CNG loopt, de injectie er niets meer mee te maken heeft, dus het tweede probleem zou er niet mee te maken moeten hebben, althans niet te direct. Ik zou zeggen dat het startprobleem bij CNG-auto's vaak voortkomt uit het te weinig gebruiken van de brandstofpomp. Aan de ene kant verslechtert de brandstof in korte tijd, en aan de andere kant kan de pomp wel werken, maar niet de juiste druk hebben. Dit kan te wijten zijn aan slechte brandstofcondities, die de pomp, de drukregelklep of de brandstoffilters kunnen beïnvloeden, niet alleen de extern vervangbare filters, maar ook het filtergedeelte in de pomp, dat zich in de brandstoftank bevindt. Ik zou aanraden: de pomp te verwijderen, de tank te reinigen, nieuwe brandstof toe te voegen, de pomp te reinigen, te testen, het circuit en de regelklep te reinigen en ook de injectoren ultrasoon te reinigen. Zodat het hele circuit perfect is. Vanaf dat moment heb je geen problemen meer. Echter, ongeveer elke twee maanden moet je bijna alle brandstof gebruiken en dan bijvullen, zodat er geen verspilling plaatsvindt. Ik weet niet wat de indicator is. Het zou een vlinderklep kunnen zijn, zoals twee parallelle lijnen met een diagonale lijn ertussen, of een ventilator met een specifiekere vorm. Ik denk dat dit meer te maken moet hebben met een aanpassing van de CNG-apparatuur. Afhankelijk van de apparatuur en de installateur kan het volledig correct zijn. Dit komt doordat de ECU van de auto bij het tanken metingen uitvoert, die de CNG-apparatuur nabootst om fouten te voorkomen en te controleren of alles in orde is. Dit kan een signaal genereren dat naar het dashboard wordt gestuurd. Maar terwijl je op CNG rijdt, zijn de door de computer aangegeven gegevens gerelateerd aan de CNG-apparatuur, en aangezien het enige dat de ECU gebruikt het signaal voor de bougies is om vonken te genereren, werkt de rest niet. Met vriendelijke groet en veel succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 4 maanden geleden #49319 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Astra 2.0 startprobleem
Voor mij is het de gasdruk. Als je hem een tijdje laat staan, stroomt het gas in de tank en zit je zonder druk. De pomp zelf heeft een terugslagklep die mogelijk niet goed werkt.