Zoek MDM

Bulletin

Mitsubishi dynamo

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 5 maanden geleden #49221 door handmatig-mechanisch
Mitsubishi Alternator Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik ben eigenaar van een Nissan Pathfinder (WD21) uit 1992 en ik vroeg me af of iemand van jullie toevallig weet of de schroefdraad van de dynamorotor links- of rechtsdraaiend is. Ik heb geprobeerd de moer aan beide kanten los te draaien, maar hij wil niet los. Er zit een condensator aan de buitenkant en ik zou graag willen weten hoeveel farad erop zit en waarvoor die dient, aangezien die niet op de schema's staat. Alvast bedankt voor je tijd.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 5 maanden geleden #49226 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp van de Mitsubishi-dynamo
Hoi path92, de asmoer, zoals ik hem gedemonteerd heb, zit tegen de klok in los (normaal), maar hij zit te vast. Ik steek een inbussleutel met een dop in de as en terwijl ik op de grond sta, gebruik ik een 24-bit die ik hiervoor heb, en ik sta op de sleutel... zo krijg ik hem los. Zoals ik al zei, hij zit te vast. De condensator is er om ongewenste ruis van de radio en andere elektrische componenten te voorkomen. Ze zijn meestal 2,2 microfarad, als ik me goed herinner. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 5 maanden geleden #49228 door handmatig-mechanisch
De meeste dynamo's hebben standaard schroefdraad, wat betekent dat deze tegen de klok in los moet. Wat u moet doen (wees heel voorzichtig) is de moer verwarmen met een brander. Het is niet nodig om de moer gloeiend heet te maken of iets dergelijks, maar doe dit alleen met de moer eromheen, zonder de as aan te raken. Hierdoor ontstaat uitzetting, waardoor de binnendraad van de moer loskomt van de buitendraad van de as. Verwarm de moer en laat hem een paar minuten draaien; het temperatuurverschil maakt het losdraaien makkelijker. De condensator is gewoon een filter.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 5 maanden geleden #49247 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor de hulp. Ja, ik heb hem inderdaad naar links losgedraaid. Toen ik hem opende, vond ik een losgesoldeerd gedeelte. Dat heb ik gesoldeerd. En terwijl ik bezig was, heb ik ook de koolborstels en lagers vervangen. Alles werkt weer als een zonnetje met een spanning van 13,7 V. Met vriendelijke groet, en bedankt voor de snelle reactie. Sorry voor de late reactie, maar ik was hem aan het monteren.