Zoek MDM

Bulletin

Ford Focus Abnormale Werking

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 5 maanden geleden #49181 door handmatig-mechanisch
Ford Focus Abnormale Werking Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, goedemiddag. Ik wil graag iets zeggen over het ongewone gedrag van mijn auto. Het is een Ford Focus uit 2000, 1.6 cc 16V, benzine. Wat er gebeurt, is dat wanneer ik hem in de vijfde versnelling zet en tussen de 90 en 100 km/u rijd, hij soms een merkbare dip ervaart, de snelheidsmeter en kilometerteller zakken en het scherm zwart wordt. Dit kan seconden of een paar dagen duren, en dan herstelt het zich zoals het is, zonder iets aan te passen of te veranderen. Ik weet niet wat de oorzaak zou kunnen zijn, dus als iemand iets weet of me op zijn minst kan adviseren, zou ik zeer dankbaar zijn.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 5 maanden geleden #49191 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs op het onderwerp storing Ford Focus
Om te beginnen met zoeken, moet u de aansluitingen van de accu goed aandraaien, met name de massakabel naar het chassis of de motor. Wat u zei over het scherm dat "leeg" is, is alsof er geen stroom is (slecht massacontact, los, vuil...). Dat heeft ook gevolgen voor de rest (ECU, brandstofpomp, etc.)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 5 maanden geleden #49218 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs op het onderwerp storing Ford Focus
Ik denk niet dat het defect veel te maken heeft met de loopsnelheid of de snelheid. Misschien wordt het in deze gevallen veroorzaakt door resonantietrillingen die ontstaan bij het rijden op deze waarden, maar in werkelijkheid lijkt het meer een elektrisch defect te zijn dat typisch is voor defecte verbindingen. Deze defecten zijn meestal vrij moeilijk op te lossen totdat ze continu aanwezig zijn, omdat één enkel gesulfateerd contact je gek kan maken. Met geduld kan het worden opgelost door de contacten van het geweer en de printplaat te demonteren en elke stekker te reinigen met een product dat normaal gesproken Contamatic heet. Dit is een diëlektrische oplosmiddelspray die de contacten reinigt. Veel succes.