Zoek MDM

Bulletin

problemen met de oliedruk

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 5 maanden geleden #49173 door handmatig-mechanisch
Problemen met de oliedruk Geplaatst door manual-mecanica
Hallo alle forumleden, ik probeer wanhopig mijn Megane II DCi te repareren. Het probleem is het volgende: nadat ik de turbo voor de derde keer heb gerepareerd, vertelt de monteur me dat de oliedruk in de inlaat van de drukbol normaal is, maar dat de druk in de turbo-inlaat erg laag is. Helaas geeft hij het op:boos: en raadt hij me aan om niet met de auto te rijden totdat iemand een meer gedetailleerde analyse heeft uitgevoerd. Dit is waar ik mijn onderzoek begin en ik besef dat ik geen handleiding kan vinden voor het smeercircuit van de K9K-motor, de motor waarmee mijn auto is uitgerust.
HET ZOU HELPEN ALS IEMAND MIJ MEER KAN VERTELLEN OVER DE WEG DIE DE OLIE NAAR DE TURBO GAAT, OMDAT DEZE BIJ MIJ RECHTSTREEKS GAAT, ZONDER ANDERE DAN HET FILTER. HARTELIJK BEDANKT
.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 5 maanden geleden #49174 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp oliedrukproblemen
Hoi Marcobulnes, wat ik in een andere Megane (F9Q motor) aantrof, bleek al een kapotte turbo te hebben. Voordat ik de nieuwe erin zette, heb ik hem gestart om te kijken of de smering bij de uitlaat van de pijp goed was... Ik zag dat er maar een straaltje olie uitkwam... Ik heb de olieleiding verwijderd en vooral de aansluiting die naar de turbo gaat: ik heb er een draad in gestoken om hem schoon te maken en hij zat vol koolstof, vooral in de bochten van de pijp... de aansluiting was ook bijna verstopt... Oplossing: vervang de olieleiding (70 euro bij de Renault). Let op! De aansluiting zit niet bij het reserveonderdeel en je zult de oude moeten gebruiken, heel schoon. Probeer te kijken hoe het bij jou zit, en ja, ik denk dat de olie NIET door het filter gaat, maar van de achterste olierail rechtstreeks naar de turbo (ik denk dat het een vergissing is, maar het is wel zo). Oliedruk bij stationair draaien: 1,2 bar, bij 3000 tpm: 3,5 bar.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.