Zoek MDM

Bulletin

turbolader voor Hyundai H1

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 5 maanden geleden - 10 jaar en 5 maanden geleden #49163 door handmatig-mechanisch
Turbocompressor voor Hyundai H1 Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, groeten allemaal.
Een paar weken geleden kocht ik een Hyundai H1 2.5 uit 2002 voor een goede prijs, maar wetende dat de turbo defect was (turbinespeling), is het probleem dat ik nu geen nieuwe of gereviseerde turbo kan monteren. Ik heb op sloperijen gezocht en snap er helemaal niets van, want mijn motor is een D4RH-type en de Garret-turbo is 715843-0001. En na op Google te hebben gezocht (daarom ben ik op dit forum terechtgekomen) zag ik dat de turbo's van de Montero 2.5 TD erop zouden moeten passen en dat de turbo's van de Kia Sorento 2.5 CRDI er ook op zouden moeten passen, maar dat zouden andere motortypen zijn en dat geldt ook voor de turbo's.
Nou, dat is de vraag: moet ik een turbo monteren met exact dezelfde referentie als die ik heb gemonteerd? Of kan ik er eentje kopen van een Mitsubishi Montero, of een Kia Sorento bijvoorbeeld.....
Alvast bedankt en excuses voor het lange bericht.
Laatst bewerkt: 10 jaar 5 maanden geleden door . Reden: correctie

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 5 maanden geleden #49165 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op de turbolader voor de Hyundai H1
Je zou naar het uitlaatspruitstuk van de Montero of de Kia moeten kijken (zie foto's) en dat vergelijken met dat van jou (voor het geval de bevestigingsbouten van de turbo of de vorm ervan niet overeenkomen...). Ik zou geen turbo van een sloop kopen, die kan hetzelfde of slechter zijn dan die van jou. Wat je wel kunt doen, is een nieuwe cartridge kopen (die is al gebalanceerd) en de hulzen van de oude gebruiken (oftewel repareren). Een cartridge kost meestal ongeveer 180 euro, je bestelt hem op basis van de referentie van de oude die je al hebt en hij is gemakkelijk te vervangen. Ze geven goede resultaten. Groeten!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 5 maanden geleden #49178 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op de turbolader voor de Hyundai H1
Uiteindelijk heb ik besloten om een gereviseerde te laten plaatsen met garantie. Ik denk dat het een goede optie is. Hij is niet nieuw, maar bijna nieuw;)
. Dankjewel.