Hallo allemaal, ik wil jullie graag vertellen over mijn probleem. Ik heb een Kia Sephia 1.8 automaat uit 2000. Ongeveer een week geleden raakte ik zonder brandstof omdat de meter het begaf. Ik heb een paar keer geprobeerd te starten met een lege tank, totdat ik me realiseerde dat het brandstof was. Ik gooide er 19 liter in en bleef doorrijden tot ik bij een hellende straat kwam. De auto begon te stotteren (schokkend te lopen) en kwam niet veel vooruit. Ik zette hem uit en hij reed gewoon door, maar binnen 3 kilometer ging hij drie keer kapot. Dat is wat mij is overkomen.
Toen ik de brandstofpomp liet vervangen, zag ik dat de tank vol zat met bezinksel. Het leek op modder of vuil water. Ze hebben hem schoongemaakt, maar de storing is nog steeds hetzelfde. Ze hebben ook de luchtmassameter gecontroleerd en die werkt prima. Ik kan jullie vertellen dat ik een kleine onderhoudsbeurt heb laten doen (bougies, filters, riemen). Zouden de injectoren verstopt kunnen zijn? Ik zou jullie antwoorden op prijs stellen...