Zoek MDM

Bulletin

Olielampje knippert op diesel Polo uit 2006

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 7 maanden geleden #49138 door handmatig-mechanisch
Hallo iedereen op het forum.
Ik heb een probleem met een Volkswagen Polo diesel uit 2006 met mechanische injectie en een elektronisch instrumentenpaneel.
Als de motor warm is, knippert het olielampje.
Er is al flink aan de auto gewerkt en de bedrading was een puinhoop.
Ik heb het originele elektrische systeem weten te herstellen.
Ik heb een nieuwe oliedruksensor geïnstalleerd in de veronderstelling dat dat het probleem was, maar dat bleek niet zo te zijn; het lampje blijft knipperen.
Dit knipperen treedt op bij het accelereren tot 2000 toeren per minuut.
Ik heb ontdekt dat de sensor die het signaal naar de temperatuurmeter op het instrumentenpaneel stuurt, de boosdoener lijkt te zijn.
Als ik die sensor loskoppel, stopt de temperatuurweergave en het knipperen van het lampje.
Zo werkt de gloeibougie met de sensor losgekoppeld.
Ik heb een nieuwe gekocht, dezelfde kleur, maar het probleem blijft.
Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 7 maanden geleden #49146 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Olielampje knippert op een Volkswagen Polo diesel uit 2006
Ik was dit probleem al meer dan 10 jaar geleden zat, en de conclusie die ik trok was dat het niet aan de sensor lag. Mijn auto is ook meer dan 10 jaar oud, ik heb de zoemer uitgeschakeld en het waarschuwingslampje op het instrumentenpaneel afgedekt (ik heb de oliedruk gecontroleerd en die is in orde). Het is een probleem met de ECU. Op Engelse forums lees ik dat ze het over beide sensoren hebben (één in de oliefilterkoeler en de andere in de cilinderkop), maar de conclusie is hetzelfde... er zijn twee VW-oliedrukbewakingssystemen, en ze gaan op dezelfde manier kapot... Mocht je iets nieuws ontdekken, laat het ons dan weten, gewoon uit nieuwsgierigheid... Groetjes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 7 maanden geleden #49147 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Olielampje knippert op een Volkswagen Polo diesel uit 2006
Die auto heeft een regelmodule die onder andere de oliedruk, de voorverwarmingstimer en de airconditioning regelt. Deze bevindt zich boven de zekeringkast; het is de grootste. Ik weet het nummer niet meer precies, ik denk 104, maar ik ben er niet zeker van.
Het is een vrij dure module, maar het zou heel goed kunnen dat dit het probleem is.