Zoek MDM

Bulletin

Nissan Primera P11-144 1.6 benzinemotor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 5 maanden geleden #49111 door handmatig-mechanisch
Nissan Primera P11-144 1.6 benzinemotor Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik vraag me af of iemand me feedback kan geven over de 1.6-motor die Nissan in de Primera-modellen uit 2001 gebruikte. Ik heb een auto nodig om naar mijn werk te rijden en ik heb deze gevonden. De eigenaar vertelt me dat hij erg goed rijdt en weinig brandstof verbruikt, maar wat ik een beetje vreemd vind, is dat hij 280.000 km op de teller heeft staan. Weet iemand iets over deze motor, hoe hij is geworden en wat zijn de prestaties?

Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 5 maanden geleden #49113 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op de Nissan Primera P11-144 1.6 benzinemotor
Weet iemand iets over deze motor?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 5 maanden geleden #49115 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op de Nissan Primera P11-144 1.6 benzinemotor
Naar mijn mening, in tegenstelling tot wat je verteld is, verbruikt deze motor behoorlijk veel brandstof vergeleken met andere auto's (zoals bijna alle Nissans, inclusief diesels). Denk er maar eens goed over na, want hij heeft veel kilometers op de teller en reserveonderdelen voor Japanse auto's zijn erg slecht verkrijgbaar (er is weinig voorraad en als ze ze al opsturen, duurt het lang voordat ze aankomen... tenminste in Spanje). Ik zou op zoek gaan naar iets dat, ondanks de vergelijkbare kilometerstand, makkelijker te onderhouden is: Seat, Citroën, Peugeot, Opel... Ik vind Nissan-motoren behoorlijk duurzaam, maar dat betekent niet dat ze geen secundaire storingen hebben en dat je er niet voor onderdelen naartoe hoeft... je zult zien, het is slechts mijn mening. Proost!