Zoek MDM

Bulletin

Quinta travada, clio 1.6 bouwjaar 2005

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 4 maanden geleden #48965 door handmatig-mechanisch
Quinta travada, clio 1.6 bouwjaar 2005 Uitgegeven door manual-mecanica
Hallo vrienden,
ik heb jullie hulp nodig... De vijfde versnelling zit vast in de versnellingsbak. Ik weet niet wat het kan zijn. 1, 2, 3 en 4 schakelen zonder problemen, maar bij het schakelen naar 5 schakelt hij niet in en hoor ik een vreemd geluid bij een beetje druk. Ik stel jullie feedback op prijs.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 4 maanden geleden #48967 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Quinta travada, Clio 1.6 bouwjaar 2005
HALLO CLAUDIA,
ALS EEN VERSNELLING NIET INSCHAKELT ZIJN ER VERSCHILLENDE MOGELIJKHEDEN. HET BELANGRIJKSTE OM TE DIAGNOSE IS ALTIJD TERUG TE GAAN NAAR
WANNEER HET GEBEURDE, ONDER WELKE RIJOMSTANDIGHEDEN (ALS JE EEN FOUT HEBT GEMAAKT BIJ HET SCHAKELEN, ETC.) BESCHRIJF DAN GOED
. OF HET SLECHTS DE VIJFDE IS EN DE CLIO IN ALLE ANDERE VERSNELLINGEN RIJDT, INCLUSIEF DE ACHTERUITRIJD, OF DEZE
SCHRAPT WANNEER JE PROBEERT TE SCHAKELEN EN DEZE VASTLOOPT OF JE NIET KUNT SCHAKELEN.
BESTE RESERVEER

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 4 maanden geleden #48988 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Quinta travada, Clio 1.6 bouwjaar 2005
Hoi Clauam, zoals juanvasquez terecht opmerkt, is het belangrijk om te kijken hoe het allemaal begon. In deze gevallen kan het zijn dat de distributieriem beschadigd is geraakt als de koppeling niet goed aangrijpt bij het schakelen. Werkt de koppeling wel goed met de motor uit? Zo ja, dan moet hij vervangen worden (het onderdeel is duur). Het kan ook een versleten of gebroken bus in de bedieningsstang zijn die verhindert dat de volledige 5e versnelling wordt bereikt. Werkt de koppeling nog steeds slecht met de motor uit? (Stel de bus af of vervang hem, goedkoop). Succes, het is een klein probleem. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 4 maanden geleden #48992 door handmatig-mechanisch
De meest voorkomende oorzaak is een gebroken synchronisatiering van de vijfde versnelling of een loszittende moer van de secundaire as. Meestal is het niet nodig om de versnellingsbak te demonteren om deze te repareren; alleen de afdekking.
Succes.